AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.048

Lurendrejare har det lätt i dagens läge?

En bekant till min far har länge försökt sälja ett fordon som hade ett värde till ungefär 260 000 och hade mer eller mindre panik och ville ha sålt detta... Då ringer en zigenare och erbjuder sig att sälja detta fordon åt honom, han säger då att han vill ha några procent av summan när han har sålt fordonet vilket aldrig sker utan han ringer upp ägaren och säger i stil med att "Jag får problem med att sälja ditt fordon när det står på dig så om vi skriver över det på mig så kommer detta bli mycket enklare att sälja den... sagt och gjort... Nu är killen blåst på detta fordon...
Hur är folk funtade egentligen? Förstår inte hur folk litar så jävla blint på andra..Någon som vet ifall detta är ett vanligt sätt att försöka bedra människor på? Förstår inte att folk aldrig lär sig... Inga pengar= inget ägarbyte och inget köpekontrakt...
stefannorr
Finns x antal ja aldrig skulle köpa bil av eller anlita för försäljning..vissa lågmilare importerade känner man igen på miltal och..ja de kan ni nog lista ut själv..dom som köper av dom får skylla sig själv..
Mycket trist att han lät sig luras så otroligt lätt... Jag kommer ihåg att dom tog upp den här sortens lurendrejeri på "Efterlyst" för inte så länge sedan.

Mvh Jögge
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nita den jäveln!!!

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Fattar inte att de vågar, en vacker dag har de ju blåst fel kille och då tar det stopp. Rejält...

/Christofer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man får faktiskt ta och skylla sig själv om man är (och ursäkta uttrycket) så jävla korkad! Föddes han igår? Det är faktiskt bara att se glad ut och glömma, förhoppningsvis har personen i fråga lärt sig en läxa.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Håller med acey, hur jävla dum får man bli ?

Visst är det tråkigt att det finns "pack", men lite hjärna måste man väl ändå ha..
jörgen_81
Tja det som har hänt din pappas bekant hände min polare det sluta med ett fängelse dom för min vän på 3,5år först men efter överklagande 2,5år han blev blåst på sin merca för runt 300tusen kan oxå säga att det var en bilhandlare som erbjödsig och att han kom från ett annat land

J_81
jörgen_81:
"det sluta med ett fängelse dom för min vän på 3,5år"

Alltså jag bara undrar lite... Han som fick fängelse var väl inte din vän, eller?? Det var alltså din polare som blev blåst av en "bilhandlare", som sedermera dömdes till fängelse?

Mvh Jögge
jörgen_81
skrev fewl ojoj blev den såkalade bilhandlaren som fick fängelse

J_81
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.