AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.148

Bra pris eller?

stefannorr
Tänkte bara skriva lite vad priserna ligger i på inbytesbil i Luleå,var förbi en bilaffär här idag och skulle få minst 125 000 kr i inbyte för min sv sålda BMW 523iA-96,8900 mil,skinn,17,stora kliman m.m gav 129 000 själv för ett år sen.
Vart faktiskt lite sugen på att köpa en sprillans ny bil,de har man ju aldrig haft( japanare i så fall) men troligast så behåller jag nog BMW blir svår o släppa! Men tycker BMW har allt för mycke skitfel,som kostar en del att fixa,själv har ja klarat mig med 2 lampbyten på 11 månader snart.
Förresten sa bilhandlaren när ja var inne att han fått ett samtal från en ägare till en BMW dom nyss sålt som tydligen skurit,trodde att de var kamkedjan! en 96 a de med,vet ju ej hur sant de var men har märkt att deras tilltro till BMW kvalite inte är stor ( som ni förstår själv så är dom återförsäljare för ett japanskt märke)
Inbytespriset får väl betraktas som mer eller mindre en sensation...

/Simon
stefannorr
Jo söderöver men inte här uppe.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kan det ha varit Peter Rudvi? ;-)

Mr C
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om du får det priset under förutsättning att du köper en ny bil oprutat så är det inte speciellt bra tycker jag.

Förhandla först om ett priset på den nya bilen utan inbyte och fråga sen vad mellan skillnaden blir vid inbyte så blir det säkert andra siffror.

Om det är det du har gjort så är priset fantastiskt bra.
Jag utgick ifrån att hade prutat på den nya bilen först och sedan fått ett förhandlingspris i min bedömning, annars håller jag med BjörnB.

/Simon
Jirar
Helt otroligt, betalar dom så mycket för bilen i Luleå?
Går man på grönlista så ligger inbytespriset på 95000:-

125000:- helt sanslöst.
stefannorr
Jirar> Jo men då får man tänka på att bilen du även köper ligger i mycke högre pris än söderut så de jämnar ut sig,säljer du privat däremot så kan du ju göra bra affär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.