|
|
|
|---|---|
|
Jag skall lämna in min topp på o-ringning men måste ha måtten på o-ringningen. Ingen som har det??? /Johan | |
|
Måtten på oringning? Mät vart mitten på stålringen på packningen ligger mot blocket. Fräs ex ett spår som är 0,8mm brett och 0,7mm djupt där så att tråden sticker upp 0,10mm över blocket. Förutsett att du använder 0,8mm tråd. Annars går du upp i mått men behåller 0,10mm som uppsticks mått! |
|
|
Jo det vet jag, men måtter mellan alla cylindrana så man bara kan ställa in det i fräsen o köra. Ingen som har det?? |
|
|
Det är väl bara att mätta borrdiametern och avstånd mellan cylindrarna så har du måttet mellan varje fräscykel! Mek. som ska fräsa mätter det ganska enkel, sen programmeringen av cykeln görs enkelt ! Det viktiga är att du får rätt spårdimension efter den tråd du tänker använda! ///Magnus |
|
|
jag har 0.3mm uppstick på min 1mm tråd. håller tätt. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Öööööh.......... hoppas att du skrev fel Subarujohan och du menar inte toppen som du ska oringa. | |
| Jo han menar toppen... Lättare än att lyfta ut blocket. | |
|
Ja det är toppen jag menar /Johan |
|
|
jag har tråd johan som e 1mm på jobbet som vi kan ta.. ha varit å kllat på en lastbils snurra nu model STÖRE typ 10 liters hink å en lastbilst ic som ska kappas på mitten å svetsas ihop igen.. Iron M/// |
|
|
Håller med Y4COB: Det är väl blocket du skall oringa! Att lägga tråd i toppen är väl inte helt bra, vad händer med den tråden när den belastas, jo den tränger in i toppen och den extra tätning som den skulle ge försvinner! Men, det är bara min tanke......... ///Magnus |
|
| det går precis lika bra att oringa toppen | |
|
Gött Micke men du har inte fått tag i någon som kan o-ringa??? /Johan |
|
|
Jag kan fräsa spår för oringning. Linköping är det som gäller då. /Per |
|
|
Tack men lite för långt bort. /Johan |
|
|
Det är inga problem med att oringa toppen. Själv kör jag med både block och topp. Glöm inte att plana toppen före oxå! Blanka däck AB |
|
|
har inte pratat med joffas pappa en men ska träffa han i dag ska fråga då!! Iron M/// |
|
|
Okej men va skall den sticka upp nu då johankihl= 0,10mm ekblom=0,3mm vart skall det va??? /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.