AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
526

Disco-larm...

Crusty
Tja!
Måste säga att mitt larm på min bil lever sitt eget liv!! Ibland när jag larmar den så blinkar den 1gång, när jag larmar av den 4 gånger, när jag larmar på den igen blinkar den 3 gånger o.s.v!! Alltid olika!
Eftersom blinkersen ger ett starkt orangt sken kan folk titta lite underligt när man larmar bilen, normalt ska blinkersen ju bara blinka en gång väl??
Och lyset i bilen kanske inte slocknar förren ett tag senare! tillägas kan att mitt c-lås lagt av! tror att det e nått relä som pajjat!
Nån som kan hjälpa mig med en felsökning!

"The Blue BMW"
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Om ditt batteri börjar bli dåligt så kan både larm och centrallås börja leva ett eget liv... Har själv varit med om ett larm som vägrade stängas av och stod och tjöt som en gammal trött åsna... Jag fattade ingenting, men sedan visade det sig att batteriat var dåligt. Bytte det och vipps var felet borta.
Beroende på vad du har för larm kan det ju blinka olika antal gånger. Mitt cargard tror jag blinkar tre gånger både vid på och av. Ibland tutar den även en gång vid på, det bror på ngt fel i slingan, men larmet fungerar ändå. Om du har carguard så finns det en hemsida (www.cargard.com) med alla manualer att ladda hem som pdf. Men nu var det ju inte det som verkar vara felet. Ville bara säga att olika larm ger ifrån sig olika signaler beroende på typ av fel och om man har en manual kan man kanske felsöka den vägen, men det kanske bara är batteriet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.