|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, påverkar antalet ägare ert val av bil? Jag menar framförallt lätt begagnade bilar, 3-6 år gamla. Väljer Ni bort en bil om den har haft fyra-fem riktiga ägare eller spelar det ingen roll? Kan det tänka sig påverka värdet på en bil om den har haft många ägare under så få år? Jag själv är lite nojjig över att köpa en bil som har bytt ägare en gång varje år eller vartannat år. Det kanske är mest för att jag är rädd för att inte få sålt bilen sen när det väl är dags för mig själv att sälja. Som sagt, hur påverkar antalet ägare ert val av bil? | |
|
En ägare varje år blir man ju tveksam... men är det 10 år och 5 ägare är det ju inte så himla konstigt... för få ägare behöver ju helelr inte vara bra. för det kan ju vart nån so inte bryts sig alls där heller... svårt det dära.. men generelt sett kan man ju inte dra några excluderande slutsater genom att bara se på ägare antalet dock! __ Länk |
|
|
Det beror lite på hur gammal bilen är, och hur frekvent ägarbyterna skett. Är det alldeles för många byten under kort tid skulle jag undra varför ingen av dessa varit nöjd med bilen, eller vilket syfte man haft när man hela tiden köpt o sålt bilen. Kollade t e x på en Boxster nyligen, importerad för ett halvår sedan och hade till dagens datum haft 5 (!) ägare. Missnöjda köpare som lämnat tillbaka? Såna frågor väcks ju automatiskt... Däremot är 1 gång per år inte alls någonting som behöver betyda att bilen är dålig, 1 gång per år är inte i mina ögon särskilt mycket. Är bilen fin och väldokumenterad spelar det mindre roll för bilens skick IMO. Jag är själv lite av en person som alltid kommer i bilbytartankar varje år :) Mvh / Peter |
|
|
Nog köper jag hellre en bil som haft en ägare och gått 8.000 mil, än en som haft 5 ägare. /Anders |
|
|
Eller rättare sagt, kontollfreak som jag är, så kollar jag alltid upp en bil rejält innan jag köper den, och ser jag då att bilen haft många ägare så ratar jag den, dvs jag kommer förmodligen inte ens att provköra den.Men samtidigt så inbillar jag mig att jag känner om en bil känns frisk eller inte, så egentligen spelar antalet ägare ingen roll.Nu har jag bara ägt 5 st bilar, en 2000, en 3.0 si, en Fiat 128 (-74, för 4500 spänn 1986 ett riktigt kap, som ny), och 2 st nya Mazda 323.Min sambo ärvde en Volvo 740 GL -87, 1989, men den sålde vi snabbt som attan;-) /Anders |
|
|
Tja....Visst är det ett plus med en bil med få ägare...Dock så verkar många begagnatköpare haka upp sig på bara det,vilket är "grovt tjänstefel" ;) OK! Iofs så handlar jag mest vagnar i den lägre prisklassen med några fler år på nacken..Så jag kanske är diskvalificerad från frågan? ;) Mvh Janne. |
|
|
Hej, Jag brukar ringa tidigare ägare om bilen bytt ägare ganska nyligen. När jag köpte kombin så fick jag reda på av tidigare att han hade kört nästan alla milen (30000mil) och det var pendlar mil mellan stockholm-göteborg. //Lars |
|
|
Jag tycker det har betydelse,som andra säger så blir man ju lite misstänksam med 3 stycken ägare varje år tex!! Fast man kan ju kolla lite...jag vet ju bilar där folk har mixtrat med ägarebyten pga försäkring Även bilfirmor kan ju förvilla lite,att det låter som fler än vad det borde! Men optimalt för min del är ju naturligtvis så få ägare som möjligt,ju mindre folk som pillat med prylarna ju bättre tycker ja! Just real M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.