AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
878

avgasrörsbygge till m5 -92b sökes

na
56
nafas
M5 3,8 -92b
har satt raka rör från mellanburken på min m5 -92b eftersom slutburken va totalt sönderrostad och jag undrar om det går ha det så utan problem... utan att lambdasonden ställer in fel bensin osv..

har ni nått tips om hur man kan göra å vad för storlek på rören man ska ha eller om nån kan rekommendera eller vet om man kan få tag på simons avgassystem till min m5 -92b (rak 6:a 3,8l)

är mkt tacksam för alla svar jag kan få.. Stefan
Jag körde utan sista burk på min 3,6 utan motorkrångel. Enda som hände var goare ljud och mycket sämre fäste i bakvagnen, bilen spann hejdlöst..... Innan jag tog bort burken kunde man kliva av på 4-5000rpm och bilen bara drog iväg, efter så bara tokspann det! Den väger ju lite burken...
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
det låter bra... jo kan hålla med om att ljudet är kanonhärligt :)

tackar!!!
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
nu har jag ännu ett problem... varför är mina tändstift svarta som fan??? å den går inte riktigt bra... är det tack vare jag har satt raka rör från mellanburken så att den inte får rätt motstånd eller vad???
eller är det bara att beställa ett nytt avgassystem.. :/
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
det va som jag trodde.. tack vare att jag har tagit bort slutburken å satt raka rör.. ett alternativ är att köpa en simons slutburk 2.5" å sen sopa in ett rör på ca 10-15cm å krypa ner det till 2 kvarts"
om jag nu inte hörde fel på vad han sa... å då ska den få ungefär samma motstånd som den ska ha!!!

så tänk på det innan ni kapar bort eran sönderrostade slutburk på m5 -92b

eller helt enkelt köpa ett nytt avgassystem.. kostar ju bara 10.000 om man ska ha supersprint :P
Jag körde med enbart mellandämparen, ingen katt och ingen slutdämpare. Motorn gick hur fint som hellst.
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
du måste ha haft tur... :)

nåja.. shit happens!!!
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Håller med Sandgren!
Jag har tagit bort kattar och kör endast med en slutdämpare på 3",går hur bra som helst inga som helst bekymmer.
Mvh Hilda/Västerås
samma här, kör utan slutburken...inga probs!
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
okej..

har beställt nytt avgassystem så jag lär väl se hur det blir efter jag har satt dit det.. orkar inte hålla på å fippla så...

har jag otur så har väl luftmassmätaren gått sönder eller liknande..
Vad köpte du för något avgas till den?
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
kör me utan slut burk o utan kattar går som en drömm

M5 THE REAL POWER
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
jag har köpt Supersprint... så jag får se vad det är för nått!!!

så imorronkväll får jag nog hem det så då blir det att skruva hela natten :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.