|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vilka har fått till det att köra med Mega Squirt och sen tändningen från MSD box "6al" eller vad dom heter, då man gärna vill ha den kraftiga msd gnistan vid överladdning. Vad behöver man förutom MS osv vad kostar de ? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" | |
|
Jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera! Ställ samma fråga eller sök på det svenska MS forumet. Länk |
|
|
Du beöver egentligen bara någon typ av givare för tändläget, förslagsvis en fördelare med inbyggd hallgivare. /Per |
|
|
...det blir bråkigt på M50 och S50 motorerna, för dom har inte fördelare. Länk www.reptil.nu |
|
| Ett 36-1 trigger hjul och MS med Ford EDIS 6cyl bord lösa det det problemet! | |
| de modellerna borde väl funka bättre med "MS & EDIS"? | |
|
saken är att det ska vara på en m30 motor som är överladdad med tillskottssprut med extra spridare nu... vill få det mer optimalt och kunna backa tändningen för att kunna ladda mer... msd 6btm snacak nån om att kunna bacak tändnigen direkt på den boxen typ 3 grader... 3grader räcker det ? sen msd dis-2 ? funkar det med megasquirt and spark med msd 6al så man står 6al boxes delay(backning av tändning) med megasquirt and spark softwaran? visst har fördelare med giddra med hallgivare å så vore drygt... Vad kör bäckis med i sin e21? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Här hittar du lite bra läsningar om MegaSquirt + fördelare + MSD: Länk Förstog inte riktigt vad du frågade om där riktigt.. |
|
|
MegaSquirtNSpark + MSD box... nån som ha braerfarenhet av detta. Eller vilka MS alternativ har ni kört på era överladdade bmw 6:or (m20/m30)... Nån som vet vad bäckis kör med i sin e21:a ? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.