AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.625

Törs man parkera en M-bil på gatan?

Funderar på att köpa en M5 eller M3, men har inget garage att förvara den i. Törs man parkera en sådan bil på gatan (egentligen carport, men det är öppet) utanför lägenheten?

Jag har haft två skadgörelser på mina bilar de senaste 7 åren, ingen av dem av illvilja, men man undrar hur en skinande M3:a skulle klara den svenska avundsjukan ...
Jag har inga problem... visserligen ingen M5... men jag har en 540 med 19"... och ingen fara...

52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tjaooo. TUVÄR har jag inte haft lika tur stod ute på gatan där jag bor i sommras som va. Då va de tydligen en klåpare som fick fram en nyckel eller (ja) va de nu va en fin reeeeeppppaaaa!!!!!! Behöver jag skriva mer.
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tjaooo. TUVÄR har jag inte haft lika tur stod ute på gatan där jag bor i sommras som va. Då va de tydligen en klåpare som fick fram en nyckel eller (ja) va de nu va en fin reeeeeppppaaaa!!!!!! Behöver jag skriva mer.
Mycket handlar om hur du använder bilen och kör den. En hel del Jante- vibbar i det här landet och sticker man ut och verkar vilja visa upp sig kan det garanterat hända olyckor i vilket område som helst. Kommunicerar du passionerad entusiast är saken kanske inte densamma, men man vet ju aldrig. Med lite ödmjukhet varar bilen garanterat längre på gatan i alla fall..

Jag skulle personligen vara mer rädd för fälg & däck tjuvar än lackskador. Är gatan trafikerad och väl upplyst har du i alla fall minimerat den risken, men samtigt blir man förvånad över hur fräcka vissa är. Min förra BMW fick rutan inslagen av en tegelsten. Rutan gick efter femta (5!) försöket efter att dörren, sufflet och motorhuv träffats. Inte direkt ett tyst jobb alltså och detta var mitt på öppen gata..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Finns det skadegörelse som är inte är gjord av illvilja?
Köper du en M3:a, så lägg till minst ett par backspeglar i budgeten....

/J

52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tuvär... mbolo förstår jag inte ditt inlägg. Vad än bil du har eller hur du kör den så är de alldrig rätt att förstöra eller repa den. Som 37årig gubbe jag är dvs ej (blyfot) utan ren entusiast så är de fortfarande fel att repa eller dömma folk.
"Johan M3": jo, det är klart att illvilja är med, jag menade mer att det inte berodde på mig eller på att det var en viss bil.

Första gången var det en som klev på taket på bilen för att komma upp i innertaket på carporten, han skulle gömma stöldgods uppe bland takbjälkarna. Inga bucklor, men det kostade 4.500 i självrisk att lacka om taket.

Andra gången snodde någon vänstra yttre backspegelglaset, utan att göra den minsta skada på bilen. Fanns inte en tillstymmelse till repor eller glaskross, riktigt snyggt gjort. Men paff blev jag.

Jag har dock hört från folk med M3:or att de får sina backspeglar söndersparkade ... flera gånger per år ... det är vad jag kallar illvilja.
Köp annars ett låsbart carcover i något tåligt material, vissa tjuvar tänker förvisso "aha, här döljer sig något dyrt," och bryter sig in ändå, men de flesta lär lämna den ifred.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Du går nog tyvärr inte säker någonstans. Päronen bor på landet. Å systers pojkvän har en 325 cab som stod parkerad där. Varpå grannen iaktar en man mitt på natten stå nere på tomten och "tittar" på bmw:n. Inget hände. Men det är rätt obehagligt. Bor ute på landet försjutton!!

I staden lär en sådan bil få många blickar på sig. Tyvärr! Idioter är vad dom är som förstör för andra.
525I 93:
var skrev jag att det är rätt att repa eller förstöra en bil? Min poäng är att ett visst beteende drar till sig mer irriterade blickar & uttryck än ett annat.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Har inte haft några problem med min M3 Cab. Jag parkerar utanför min lägenhet på gatan.(Södertälje centrum) Har gjort det till och från i snart ett år. Men jag brukar parkera inne på gården så ofta jag kan.
Tyvärr så kommer du nog att råka ut för något förr eller senare, hade min m-optikade 328 på gatan i ett "lugnt" område i centrala halmstad, det är väl upplyst och relativt mycket trafik dygnet runt, gissa att jag blev förvånad en morgon när jag kom ut till bilen och såg att någon hade snott hela m-fronten (detta var desutom på sommaren så det måste varit ljust när de tog den), fick även bak och ena sidorutan repad med nyckel vid annat tillfälle... Ett tips stöldmärk backspeglarna...
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Allt är stöldmärkt och jag har garage. Däremot fick jag bakluckan repad hos handlaren dan innan ja skulle hämta den. När jag parkerade längs gatan utanför mitt X lägenhet en natt blev jag av med SIDOBLINKERSLAMPAN!!! (orange till E46 vita glas) VA? Vad är det för människor? Annars ser jag till bilen ofta och på oregelbundna tider... Så än har man klarat sig. Men första nätterna kunde jag inte sova... =( Men tyvärr är det som det är och det får det vara värt. Packet kan inte få mig att byta bil i alla fall...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Vad tror "panelen" om att ställa M5:an med 19" fälgar,M-speglar o mycket fin iö på gatan under midsommarhelgen i Karlstad(Norrstrand)??Personligen tror jag inte att bilen blir stulen utan är mer orolig för att speglarna kommer få en ny ägare...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Tror inte att det är några problem faktiskt. Har haft alla mina bilar på gatan ;) (Inte horat men på gatan...)

Allt kan hända men man kan inte tänka att det ska hända för då vågar man ju inte ens äga en bil. Shit happens och skaffa MER försäkring så blir det inte så dyrt...

MVH Patrik
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
mbolo
Ok!!Då är jag me.
Svar JAA!!
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Dawwe:

Det är förmodligen inga problem att ställa den på norrstrand om det är ibland villorna. Bland lägenheterna kan det vara lite mera riskabelt, men det bör inte vara någon fara där heller. Vet några som blivit av med bilstereo på norrstrand.

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Se upp för å har bilen synlig! hemma hos mig kan ja fan inte lämna bilen 2 min utan att det är folksamling runt den å massa ungar som kladdar på den å härjar! helt sjukt=( skaffa garage! nestan ett måste!

länk till pärlan=)

Länk

M.E
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Mange-9:
Din M3:a är jävligt fet. En fråga:
Din bakkjol, är det rieger eller??

Är väldigt sugen på en till min och din var snygg.

MVH: Henrik

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.