|
|
|
|---|---|
|
Hej Min hastighetsmätare ballar ur när det är fuktigt väder. Nålen som visar hastigheten står på noll och vindrutetorkarna fungerar inte på normal hastighet. Ett annat fel är siffrorna i trippmätaren är halva eller syns inte alls men det är alltid och det är väl ett rätt så vanligt fel.Går det att fixa själv genom att löda eller måste man byta något? Bilen är en 525TDS Touring-92 | |
|
Kan vara två fel jag har haft det ena..kontakten i bakaxeln finns en repsats att köpa till den för att få en ny sladdstump där..kolla lite om det är grönt i kontakten...nummer 2 som jag hade hittades efter 13 besök på BMW efter kontakten i bakaxeln går sladden upp genon golvet,där hade min sladd fått en nötning på höljet stort som ett knappnålshuvud det blev kortsslutning direkt när det började regna..skulle även kunna vara ett tredje fel..på torpedväggen på höger sida alldeles bakom boxen sitter en jordning kolla den det är en svetsad skruv med en sladd på har med torkarn att göra Dina siffror beror på Codekontakten bara att byta den tyvärr |
|
|
Vad kostar Codekontakten? Det är väl antagligen inte lönt på bilen. |
|
|
men kan de inte vara att kretskortet i mätaren, om siffrorna e halva??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Böt Codekontakt samt kort på min för några år sen kortet 1800 kr kontakten 770kr | |
|
Hej! prova att ta ut instrumenteringen och plocka isär den och blås försiktigt med tryckluft. det är damm som påverkar att siffrorna bara är halva. ibland funkar det riktigt va? du kan även göra rent kretskorten med kemisk ren bensin. / svea Ts. |
|
|
Vad kostade rep.satsen till kabeln. Jag har undersökt kontakten och den ena sladden var nästan helt av precis vid gummigenomföringen på kontakten(nu är den helt av) För tillfället sitter där 2st kabelskor direkt på stiften så det är inte helt vattentätt. |
|
| Jag köpte ingen sats men jag tror det det var nån 100 lapp men ej säker | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.