AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
847

Däckhandel på internet.

h:
27
h:son
530d 2016
Någon som erfarenhet av köp av däck på nätet av tillex.dackonline?

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Här finns massor av erfarenhet samlad. Slå en sökning på Däckonline så hittar du en lista med inlägg som säkert hjälper dig
Es
49
Ess
540i Touring -96
Skulle köpa 4 st Nokian men fick e-mail att dessa var slut på lagret. Köpte 4st Goodyear istället. Kom ända hem efter ca 5 arbetsdagar. Fick dessa balanserade och monterade hos största (dyraste) firman i stan för 600 kr. Trots det billigare än att köpa här i stan.
h:
27
h:son
530d 2016
Tackar för tippset.

Morten B
Jeg bestilte 2+2 Michelin PS2 på Däckonline til et bra pris.

Jeg fikk snabbt ordrebekreftelse og leveransdatum, og pengene ble dratt fra min konto. Men - noen dager för dekkene skulle leveres "forsvant" min bestilling (det orginale ordernummeret), og jeg fikk nytt ordernummer og et senere leveransdatum til pris 0,-.

Jeg antar at det er et triks de gjör for å kunne trekke penger raskere.
Visa användare
279
norda
540iA -93
det brukar fungera problemfritt med beställningar av däck på nätet. du kan ju ha otur helt klart. jag fick t.e.x. vänta en månad på mina däck och fälgar. skaplig osis när man hört att det ska fungera så bra.

//norda
Ja köpte 2däck från dackonline förra året, de verkar som om ja e den enda som har blivit missnöjd med dem.
Det tog över en månad innan ja fick mina däck, massa strul fram o tillbaka men ja kanske va ett enstaka fall!!

///Schumi
Es
10
Eson73
325iM -02
Beställde två däck från dackonline, efter fyra arbetsdagar så hade jag däcken levererad till ytterdörren. Enda problemet är ju att dom lokala däckhandlarna inte monterar och balanserar till något kompispris direkt när man kommer med däcken i näven.

Nej inte dirket. Åkte upp till min närmsta däckverkstad och frågade vad dom skulle har för o känga på 2 däck som jag hade med mig. Då sa han 1000 kr... per STYCK! Helt sjukt! Det är ju som att be än fara åt........

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
På däckonlines hemsida finns det en lista över däckverkstäder som "samarbetar" med dem och monterar däck för rimliga pengar.

Normal taxa för att montera och balansera "lösa" däck ligger runt 125-150kr/däck.

Däckfirmor som tar 1000kr/däck skulle jag inte ens överväga att besöka i framtiden efter ett sådant prisförslag! Hade varit mer seriöst att säga att de inte monterar däck som kunden har köpt på annan plats...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.