AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.664

Burnout teknik!

Tja.
Jag undrar vad man ska ligga på för varvtal vid en burnout vid fastlåsning eller om man t.ex. snurrar runt.
Ska man ligga på varvtalsstopp som jag sett vissa göra??

Går det göra burnout med automatlåda och hur gör man det?
Är det lyckat att varva upp den på N och bara slänga i D??

BMW - När du älskar att köra!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ehh.. Varva upp den på N och sen slänga in D låter ju verkligen INTE bra för växellådan! Jag är inte så kunnig på just sånt men jag kan bara råda dig till att vara varsam med automatlådan, visst tål den styrk och så vidare men man ska inte utmana ödet.

Jag har aldrig testat men polaren har en mustang, en riktigt fet sådan, hans e automatare också, han ligger i D tror jag och gasar medans han håller bromsen, ojojoj.. Jag har aldrig sett maken till så mycket rök, minst 30 meter bakåt spred sig röken, när han rörde på sig till slut var det som om han uppstod ur et moln av rök. Det enda som var kvar var en stor gubbihög på vägen och ett jävla stort moln.

Men jag skulle aldrig göra sånt för att pressa min bil på onödiga saker.. Men det är jag det.
Jag ska bara tillägga att jag själv har ingen automatlåda utan jag undrar bara om det går om man har en.

Jag brukar dessutom inte själv göra burnouts. Men ser dock gärna på när andra gör det...

BMW - När du älskar att köra!
Dark Rider
Japp går hur bra som helst tryck bromsa fast samtidigt som du gasar...har du en riktigt vridstark bil typ bmw 740 750 så gåre fin fint å göra långsamma burns =) men de ä ju int lika kul föståss!

Bil´n min:
Länk
vad du gör med automaten om du ska snurra är att du kör i typ 20 knyck, sen släpper du gasen så den lägger i friläge typ, eller växlar ner iaf, sen svänger du fullt, och gör kickdown, har du nåt att åka med (min 540 svarva så det bara sjöng om det) så kommer det dra lös direkt, sen kan du bromsa fast den medans du har spinn på hjulen.. tänk på att inte hålla full plugg bara då kommer den att växla och då orkar inte dom flesta bilar längre... ;) så halvgas typ så den inte slänger i nästa växel är väl att rekommendera..

/mvh jocke

gör juh som sagt även att göra som mustangen med en 540 / 750 ochså.. men det sliter mer på lådan skulle jag tro... knepet i det fallet är att INTE hålla för hårt på bromsen, man behöver knappt bromsa alls för att den ska stå still..

ang förslag 1 så behövs det rätt mkt utrymme.. inte att rekommendera annars ;)

/mvh jocke

SpineKracker
Jag brukar köra långsamt på ettan sedan trycker jag gas i mattan fort samtidigt som jag bromsar.
Det funkar fint, sedan kan man släppa på broms och gas med, så slipper man varva så in i helvete..
Bara att fortsätta burna genom växlarna!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Många som vill ta livet av sina bilar...

BMW CS #5139
Y4
97
Y4C0B
325i -90
ja du kan lätt ligga runt 3000-3500 varv. Mer behövs inte. Lätt tryck på bromsen medans du håller konstant varvtal. (med samma fot DVS högern) Släpp upp kopplingen. Vips så burnar du :) Kan vara lite kinkigt i början med att inte trycka på för mycket på bromsen och hitta det rätta "läget".
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Y4COB: var är kopplingen på en automat? =)
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Burnout med en automat kan se ut såhär:
Länk

Min bil: Länk
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Pelle: Jag missuppfattade det hela. Av_is_och_eld hade frågat hur man burnar med en automatlåda men sen såg jag att han hade vanlig låda. Läste inte genom allt utan trodde självklart att han ville ha reda på båda sätt. :D
ic
237
icho
320i, -04
Kan bara varna för att bromsa fast den för hårt... Gjorde det i helgen med min 318... Körde upp den i runt 6000rpm, och släppte kopplingen sammtidigt som jag stog på bromsen, men det hände inget förutom att det rök utav bara hellvete från kopplingen.. luktar skunk i bilen nu, och lukten sitter väldigt hårt... Trodde först att det burnade, men det gjorde det inte... burnade kopplingen istället...=/
Ge
24
Genne
325i -92
släppte du upp kopplingen ordentligt?

Live the dream. Buy the car and then drive it like you stole it.
har man lite halvsliten koppling och förlite köra med så blir det lätt sådär.

inget att rekommedera att man gör ofta, jag spinner ytterst sällan med min bil, sliter däck och drivlina och är rätt onödigt, så tänk er för innan man börjar med nåt sånt där, är mkt som kan gå sönder.

/mvh jocke

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Vi hade en rollad 240 automat. Det funkade bra att hälla spillolja på asfalten innan man börnade. Annars hade d inte gåt... Diesel ryker rätt bra oxo. En polare hade det monterat med "spolarvätske-sprutmotor" på bakdäcken, kunde kontrolleras från kupén... Rök som bara den! =)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.