AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.009

vart sitter signalhornet?

ha
8
happy man
Bmw 735-89
Hej alla Bmw älskare!jag är en ny kille på erat utmärkta forum .Jag måste erkänna att jag smygläst detta eminenta forum en längre tid och fått många bra tips,tack till allihopa!jag har haft min 735a i snart ett år och är mycket nöjd med den.Men nu undrar jag var signalhornet sitter?

allt går att lösa,bara man ser positivt på saken!!
Svärd
På min 740 sitter det två stycken innanför njurarna, har du kollat där??

///Martin
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
skruva lös njurarna(2 skruvar under huven)sen ska du enkelt komma åt dom(sitter ett horn på varje sida )

MVH ANDREAS
ha
8
happy man
Bmw 735-89
Tack martin och andreas för hjälpen!har letat signalhornen som en galning! är någon av tutorna kopplade till larmet?Mvh Dan

allt går att lösa,bara man ser positivt på saken!!
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
De va så lite så...jag vet faktiskt inte om nån är det...har inte mitt larm inkopplat..
Båda mina horn va stendöda(antagligen efter vinterns saltkörningar)
så jag hittade ett universal som låg å skräpade som passade perfekt,låter jävligt fånigt men godkänd på bes:)har sett att biltema har ungefär samma typ som original ska nog köpa 2 sånna.

Ska iaf inte vinterköra min nå mer kostat på den över 35000:- de senaste 8 månaderna så jag ska försöka hitta nån bil som är värdig lite salt, ska inte gå in på märke men BMW blir det inte:)

MVH ANDREAS
Svärd
Dan: Jag har iallafall inte hittat någon mer tuta och när larmet sätter igång så låter det likadant som när man trycker på ratten så jag misstänker att ett eller båda är kopplade till larmet.

///Martin
PETER.O
På min bil sitter det även en tuta innanför luckan på
torped väggen.

Peter
Hej på min 750 il 89 så sitter larmtutan på torpedväggen någon stans har hört att det tutar under vindrutetorkarna då jag har lyckats få i gång larmet.
ha
8
happy man
Bmw 735-89
Hej! tog bort bägge tutorna och kollade dom!stendöda! köpte universial signalhorn(håller med dig dom låter som stuckna grisar) inte speciellt värdigt ljud på en Bmw!! ska kolla om det finns någon siren ,annars är det kanske som martin säger,att båda tutorna är kopplade till larmet.andreas du menar väl att du ska skaffa dig en vinterbil?har själv en gammal saab 9000 turbo som vinterbil!var och besiktigadeBmwn idag,rent papper! (toppen eller hur)tack igen för tipsen!Mvh Dan
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
Tjena!

Helt rätt dan...
Var köpte du universal hornen?Tänkte om det var dom på biltema som jag funderar på.

Ha en trevlig midsommar!

MVH Andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.