|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vart hittar man bra, billiga och prisvärda 60/40 säkningspaket/fjädror åt e34? :) | |
| Det kan du köpa hos Gerth har inte adressen till hans hemsida men ring eller rmaila Länk | |
|
Jag tycker du ska ta en allvarlig fundering angående 40 mm sänkning bak, jag har så och jag tycker det är på tok för lågt. Idag skulle jag inte vlja ha mer än 10-20 bak, 60 fram är dock alldeles perfekt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Tack för rådet Greenberg. Jag har faktist funderat över att det skulle bli för lågt, men jag tänkte "vafan.. det finns ju andra som har". Det är nog sant som du säger. Var kan jag hitta 60/20 sänkning då? |
|
|
Jag vet att det finns, kommer inte ihåg vart just nu bara. Weitec eller KW har jag för mig, kostade runt 6-7 tkr med dämpare, Runt 2 papp för bara fjädrar. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag har 60/40 sänkning på min E39... men det kanske är skillnad... |
|
|
Kolla här:Länk Det finns 60/20 till touring så det borde väl gå att hitta. ///Johan Länk |
|
|
Fanns visst här oxå:Länk S 328 R:Grymt snygg E39,men E34 är lite "baktung" om man jämför.Jag tror inte heller på 60/40. ///Johan Länk |
|
|
Min bil med 60/40 sänkning: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
johan franzon: tackar så mycket... är väldigt nöjd med den... |
|
|
Det beror ju lite på smaken också. Jag vill att min bil inte skall se så baktung ut, utan stå lite mera på framhjulen. 60/20 är nog vad jag söker efter nu. Greenberg: skön bil annars. Finns det inte någon som vet av några bilder på någon e34 sedan som är sänkt 60/20? Skulle vilja se hur det börjar se ut. Letar vidare... |
|
| FK tycks i alla fall ha 75/40 åt E34 520 - 535i. Undras hur det skulle bli? | |
|
Hej, jag vet inte hur mycket min bil är sänkt exakt, men iaf ca 20mm, och den slår i en skärmkanten bak i guppen. Skulle inte vilja sänka mer //Mvh Simon |
|
|
Tjena Simon. Låter nog vettigt. Tycker nästan min är tillräckligt låg orginalt, men den är säkert ihopsäckad också. Har du några bilder på bilen? |
|
|
Xtracrispy: hur bred fälg har du bak??? och hur breda däck??? |
|
| Om man skaffar M-paket från BMW så sänker den 15mm bak och 25mm fram. Dessutom är fjädrarna/dämparna hårdare. Personligen tycker jag man inte ska sänka E34 mera än så. Det blir bara sämre. | |
|
det blir inte sämmre... stötigare är inte=sämmre.... |
|
| Jo på dåliga vägar blir det sämre, väldigt mycket sämre... | |
|
S 328 R: Iofs, nämnde inte att jag kör med 8,5" breda fälgar med et13 som breddar utåt med 235/45 -17 däck, så det tar ju såklart i mer pga. et:n. //Mvh Simon |
|
|
Eftersom jag själv behöver byta fjädrar&dämpare snart så blev jag lite nyfiken och kollade runt lite. Fick mejl av styletech att deras uppgifter om FK sänksatser inte är helt korrekt,det finns ingen 60/20 sats för E34.Däremot 35/20,så alternativet är att köpa en 60/40 & en 35/20 och få en drös med fjädrar över. Mvh/Johan Länk |
|
|
Går det inte att köpa separat fram och bak någonstans? Jag skulle ev. vilja sänka min mer fram. //Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.