AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.120

Någon som köpt väghållningskit av...

Sida 1 av 2
pob
...denne man?!
Ärlig kille?
Är det bra grejor? Billigt är det ju onekligen iaf.

Jag har ju en 318is 16V och på den är det ju samma dimension på fjäderbenet som på 325ans, dvs 51 mm
och nu till frågan: Kan jag beställa kittet till 325an och få det och passa eller är det något annat som gör att det inte går även fast det är samma storlek på fjderbenet? för det är ju trotts allt en 4a i min och sexa i 325an..

Mvh
/Pontus

Kärleken - Länk
Du glömde länken...

____
Reach the door with a breath and a scream.
pob
Haha, det var ju dumt.. :P

Länk

Kärleken - Länk
Visa användare
37
Poxer
E36 325i -91
Tjena pob!
Gerth är en seriös handlare!

Se reportage: www.autopower.se/reportage/europadelar.asp

Ride On!

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid!
//Ola
pob
Okej, det låter mycket bra!

Men hur är det nu med passformen, dvs fjädrar och dämpare från 325---->318is 16V?! För vad jag har läst ska det väl vara lika?

Kärleken - Länk
jag beställde ett kitt till min e30 320 88:a
mitt kitt borde komma idag iom att det skickades i torsdags.
ska bli kul o se. hör av mig igen när sakerna sitter på plats :)
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
det va ju inte alls dyrt!
blev jag lite sugen själv... :)
men dom sänker 60 fram o 40 bak.. är inte det rätt mycket?
finns det inte risk att bilen tar i marken vid gupp mm?
hade en skit sänkt ford innan och det va bara jobbigt att bilen tog i hela tiden...

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Gerth är 110 % seriös med det han säljer. Du kan vara helt lugn, dessutom ligger han helrätt i pris.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har 60/40 på min fast av ett annat märke än det som näms över, och jag har bara lite problem med trotoarkanter o sådant.

Min bil: Länk
/Daniel
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har 60/40 på min fast av ett annat märke än det som näms över, och jag har bara lite problem med trotoarkanter o sådant.

Min bil: Länk
/Daniel
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Jonsson: Vad gör du på trottoarkanter med en sänkt bil? :D
pob
ppeellee: Okej, det låter mkt bra det!
Jag visste inte att det var en firma det där..

Men är det lika som till 325an?

Kärleken - Länk
Det skiljer sig igentligen i fjäderkonficient mellan 318is och 325 pga olika vikter över axlarna.

Lite beroende på vad du ska använda bilen till så kan det fungera alldeles utmärkt. Flera tillverkare har bara ett kit som används på både 318is och 325.

Jag har ett Weitec-kit på min bil och det sägs vara avstämt för min 318is med den lättare 4:an. Det kittet fungerar utmärkt och bilen är löjligt välbalanserad på bana och i konbana.

/Anton
Kan tillägga att skillnaden bör vara försumbar om man samtidigt monterar stötdämpare som ska vara avstämda till fjädern.
"Sänkfjädrar" är så pass löjligt mjuka ändå så man klarar sig utan några större balansproblem.

Det jag refererar till är alltså banbilar och deras sättning. Med "väghållningskit" så blir det alltid en kompromiss som fungerar lite bättre eller sämre hur man än gör.

/Anton
pob
Jo jag tänkte på det med viktskillnaden, men oftast som du säger så säljer dom samma kit till 318is och 325 och ibland är inte änns 318is utsatt i prislistor osv..

Vad fick du ge för ditt Weitec? Använder du både deras fjädrar och dämpare?!

Kärleken - Länk
Jag betalade listpris (för en gångs skull) ;-) på Bildelsimporten Länk

Jag har deras dämpare och fjädrar, icke ställbara.

/Anton
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jepp! Han är seriös och trevlig! Köpte ett 40/60 chassie till tjejens 325:a........funkar helt underbart!!

Mvh BJÖRN

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag har köpt blinkers till min förra E46:a av han, mkt trevlig och seriös & till rätt pris.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Kitet verkar mycket prisvärt. Så ni som köpt kan rekommendera detta?

------
BMW CS #04839
davve. fick hem mitt här om dagen. ser bra ut iaf =) måste bara ta tummarna ur röven o montera det också, hehe
pob
Mottroz: Monterat det ännu?
Resultat? :)

Kärleken - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.