|
|
|
|---|---|
|
Jeg vurderer å forlenge den orginale girspaken under kulen, for å korte ned gir vandring på min 535.. Hvor mye skal jeg forlenge den? Er ikke ute etter ekstrem shortshift, men bare en liten forbedring! 0.5cm? 1cm? Noen som vet noe om dette? ALL info er bra her! Girkassen skal oppi bilen igjen i morgen, mandag, så jeg må ha svar raskt! | |
|
så långt som det går utan att den slår i kardanen, har du möjlighet att måtta så är det lättare. men 10mm ska gå fint. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| jag har förlängt min ca 20mm och det fungerar skit bra, så 10mm ska inte va några som helst problem. | |
| Sveiset du med MIG ? Blir ikke helt klok på hva slags materiale det er.. | |
|
Det är vanligt stål. Funkar med migen. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Se bara till att få till en riktigt bra svets. Jag vet vad som händer om det inte blir bra....det är inte kul att slita av växelspaken och inte kunna få i några växlar alls. Länk Mvh Tjäder |
|
|
Jag vet också vad som händer.... Av egen erfarenhet! Det brast i min fina migsvets.... Men ovanligt nog så hade jag turen med mig den gången. Jag var bara 300m. från garaget då. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jeg har snakket med andre som ikke har fått til å sveise dette bra nok nå, så jeg tar ikke sjangsen.. bestiller ny stang istedet.. Men takker for gode svar!! |
|
|
Jag TIG-svetsade den short-shift spak som jag byggde. Om den inte håller så vet jag inte vad som håller. ;-) /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.