AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
471

535

hej jag undrar bara kör en 535-e34
ifrån en audi s2
i toppen och aceleration
323E21terror
HeHe det beror på vem som kör bilarna och hur de mår rent allmänt, men förutsätter vi att de båda fungerar som de skall samt likvärdiga förare i de båda bilarna så har du tyvärr inte speciellt mycket att sätta imot S2an. S2an har 230hk och grejar 0-100 på 6.1 sekunder samt toppar 248km/h så du måste modifiera din bil en hel del för att speciellt matcha accelerationen hos S2an. 535E34an toppar runt 240km/h enligt tester (BMWs siffror 235km/h) samt accelererar på 7.5s (BMW siffror 7.7s) så BMWns vikthandikapp måste kompenseras med en trimmad motor för att åtminstonde kunna matcha S2an i toppfart.

farten är min drog
hur kan s2 ha så jävla bra acceleration
men om man trimmade 535 till 250hk skulle man kunna köra i från s2 då
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har sett att Hartge har eller hade ett trimningsprogram till 735:orna (E32) så det skulle bli 280hk. Det är ju samma motor som i 535:an (E34). Det ska räcka för att köra ifrån en S2:a som är original, men Audin har ju fusk-turbo så chippar man så kan det hända mycket. Åkte med i en S2:a som en kompis hade. Den gick mycket bra i början. Mycket vrid i början, men topphastigheten var inte så speciellt hög.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.