|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar bara kör en 535-e34 ifrån en audi s2 i toppen och aceleration | |
323E21terror |
HeHe det beror på vem som kör bilarna och hur de mår rent allmänt, men förutsätter vi att de båda fungerar som de skall samt likvärdiga förare i de båda bilarna så har du tyvärr inte speciellt mycket att sätta imot S2an. S2an har 230hk och grejar 0-100 på 6.1 sekunder samt toppar 248km/h så du måste modifiera din bil en hel del för att speciellt matcha accelerationen hos S2an. 535E34an toppar runt 240km/h enligt tester (BMWs siffror 235km/h) samt accelererar på 7.5s (BMW siffror 7.7s) så BMWns vikthandikapp måste kompenseras med en trimmad motor för att åtminstonde kunna matcha S2an i toppfart. farten är min drog |
|
hur kan s2 ha så jävla bra acceleration men om man trimmade 535 till 250hk skulle man kunna köra i från s2 då |
|
|
Jag har sett att Hartge har eller hade ett trimningsprogram till 735:orna (E32) så det skulle bli 280hk. Det är ju samma motor som i 535:an (E34). Det ska räcka för att köra ifrån en S2:a som är original, men Audin har ju fusk-turbo så chippar man så kan det hända mycket. Åkte med i en S2:a som en kompis hade. Den gick mycket bra i början. Mycket vrid i början, men topphastigheten var inte så speciellt hög. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.