|
|
|
|---|---|
|
har nåra frogar ang min bmw 730ia det plingar till och så kommer det upp "uhr--.--am" på displayen när jag kör ibland.. va e det??? sen ibland när man kör hårt så börjar det lysa TCL.. va e det?? traction control?? sen när jag vrider ratten till vänster så vid ett specielt ställer så hör man nått konstigt knorr ljud... va e det?? men det e bara när jag gör det fort... å sen när jag har snurrat ett helt varv så kommer det igen.. skummt.. undra om det e nått me servon.. det värkar lite kajko.. när man står still så precis innan man har max utslag så hackar det ... har bara haft den i 2 dagar å kan nada om BMW.. det e en 91a | |
|
Hur ser det ut på klockan på färddatorn? Är den korrekt inställd? Låter nästan som att den tappar minnet. Är du helt säker på att det står "TCL"? Har aldrig hört talas om det ö h t. Var står detta "TCL"? I infodisplayen under instrumenten? Du är 100 på att det inte står "EML" och dyker upp mitt mellan instrumenten? |
|
|
EML kanske det står.. =D jag har inte ställt in nån klocka.. finns det nån sån eller?? han som hade den innan hade bytt batteri på den så det kanske e det då.. och när han hade bytt batteri så börja air bag lampan lysa.. så den lyser hela tiden =( |
|
|
Om airbaglampan lyser innebär det att alla airbags är inaktiva, d v s de kommer inte att lösa ut vid ev. kollision. Airbaglampa + EML + strul med klockan låter som att du har batteriproblem. Sitter det ett tillräckligt "krämigt" batteri i bilen efter bytet? 7-serien är mycket tjurig när det gäller laddning och batterier. Kolla vad du har för batteri och vilken kapacitet det har - det är klart billigast att börja där. |
|
| han sa att han satt in ett taxi batteri i den.. va det nu innebär.. | |
| Som sagt - titta på batteriet och kolla att det verkligen är fräscht och vilket amperetal det har. Det ska vara MINST 88Ah till din bil. | |
|
det sitter under baksätet nånstans va?? |
|
| Japp, på höger sida under baksätet. | |
|
hur får jag loss sätet då?? måste jag skruva loss det eller? |
|
|
Baksätet är bara att rycka loss, ta tag i framkanten av det och ryck uppåt. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.