|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Vid kallstarter så hörs ett knarrande eller små knackande ljud underifrån.Låter som om det komemr från växellådan.Står den på tomgång och gasar så följer det med varven på motorn det knackar ännu snabbare.Typ som om man skulle sätta ett kort på cykelekrarna :) fast inte lika högt.Varför jag tror det är från växellådan är att det dök upp Trans program på displayen för någon dag sen.Detta fenumen finns endast vid kall motor och ibland när man har den i backen. 20tum SPLITT |
|
Hej hej.. Har du automat eller manuell låda..? Är det automat så är det inget att bli upprörd över, om det inte kommer upp nått felmeddelande såklart!! Det är "drivlinan" som knackar lite.. Om du har en automatare.. Det brukar den göra innan man fått bilen i rullning.. Mitt råd; Är det en automat, UTAN felmeddelanden.. Då behöver du inte bry dig särskilt mycket.. Annars rekomenderar jag en tripp till nån vanlig bilmekare.. De ser rättså snabbt vad det kan vara, vill du sen ha det riktigt vidgjort så rekomenderar jag dig att kolla upp om du har nån auktoriserad BMW mekare i hemtrakten.. Kom ihåg: De stora handlarna gör ofta inte bättre jobb än de små,men de tar bättre betalt!! Olio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.