AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
689

Försäkringsbolagets värdering av en 730i -88?

Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Bilen står hos en plåtfrima efter att ha blivit påkörd baikifrån, vi är friskrivna från skuld.

Undrar nu om någon här varit med om att deras kära e32 blivit utsatt för värdering av försäkringsbolaget ifråga om det är värt att laga eller lösa in...

Vilket värde fick ni bilen värderat till?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Intressant spörsmål som måste följas upp....Tyvärr inget svar på din fråga,MEN ytterst intressant att se vad försäkringsbolaget i fråga värderar denna lyxbil till nu :)

Misstänker att här finns potential till en bra ersättning vid ev inlösen...En känsla bara.

Mvh Janne.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Försäkringsbolagen brukar betala ut vad bilen enligt dom är värd. Vanligtvis refererar man till aktuella annonser och liknande.

En ren gissning är att bilen av ett försäkringsbolag värderas till 15000-20000:-...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jag råkade ut för samma sak för en månad sen. jag tog fram de fem dyraste exemplaren på internet bland annat Powerbörsen skrev ut dessa och presenterade dem för försäkrinsbolaget. Eftersom min bil var i bra skick fick jag de pengarna jag begärde problemet nu är att hitta en bil i samma skick det verkar inte vara lätt det är otroligt så mycket vrak det finns som mer eller mindre seriösa personer försöka sälja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.