AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
905

någon som kör importerad Z4:a

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Ja som topicen lyder , kör du importerad z4:a ?

///MVH TONY
eF
900
eFx
520d Touring -09
Japp!

/eFx
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skiljer det någonting? Skulle kunna tänka mig att standardutrustingen är mycket mindre om det är en tysk bil..

/Caspar
eF
900
eFx
520d Touring -09
Menar du mindre ratt, mindre stolar, o.s.v.? :P (sorry!!)

Njae, det som skiljer i standardutförande är väl det man skulle kunna kalla "nordenpaket", d.v.s. värme i stolar, rutor/speglar samt rengöring av strålkastare. Annars är det nog same same..

/eFx
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svensksålda bilar är hardtopförberedda jag tror inte det är standard i tyskland. Annars är det "nordenpaketet" som skiljer. Dock eftersom det är en cab så beställer nog de flesta personerna även i tyskland sina bilar med värme i stolarna eftersom dessa används även på hösten om man kör nercabbat (eller kyliga sommarnätter). Rengöring av strålkastare är obligatoriskt på alla bilar med xenon.

Det som man väl förmodligen mest märker nu när bilarna är så pass nya är avsaknaden av vagnskada och fri service. Men å andra sidan har man betalat 30-60.000 mindre för bilen i tyskland så kanske det kvittar.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ja för när man kör så märker man mest hur roligt man har, inte om den är tysk eller svensk.. :)

/eFx
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Okej så garantier samt fri service försvinner om man importerar bilen till sverige ??

///MVH TONY
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
fri service försvinner , Inte fabriks garantier
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vagnskada och friservice försvinner, men inte den ett åriga(?) fabriksgarantin.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Så vilka garantier finns då kvar ?

///MVH TONY
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Alla garantier, nybilsgaranti(2år?), rostskyddsgaranti(6år?) lackgaranti(1år?), vad nu mer som finns som garanti på BMW bilarna
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det som inte finns på tysksålda bilar är vagnskadegaranti vilket inte är en garanti, utan mer att de betalar din vagnskadeförsäkring i 3år. Sen ingår ju inte heller den fria servicen för "fri" är den ju knappast, den är bara inbakad i nybilspriset i Sverige.

/Christofer
Hej!
Tror inte att "Automatisk Klimat" samt "Automatisk Sufflett" är standard hos 2.2 och 2.5 modellerna....

/Cronor
eF
900
eFx
520d Touring -09
Men de e väl samma här som där?

/eFx
Klimat och Aut. Sufflett är standard i Sverige

/Cronor
Jag älskar detta prat om att köpa en tysk bil i tyskland eller i sverige... ;) Same same om du frågar mig.

Bara se till att köpa en bil med det man vill ha och sen lovar jag att den kommer att gå minst lika bra som dom svensksålda.

MVH Patrik
eF
900
eFx
520d Touring -09
Visst är det så..!

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.