|
|
|
|---|---|
|
Hur länge anser ni det som "nödvändigt" att serva sin bil på verkstad? När blir det allmänna skicket viktigare än stämplarna i serviceboken? Det kostar ju ganska många slantar att serva sin bil enbart för stämplarnas skull. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." | |
|
Jag har tillgång till att låna verkstad med verktyg matrial mm. så så länge det inte finns någon garanti kvar som man måste ha stämplarna i boken för att den skall gälla så servar jag alla bilar själv. Känns bättre att utföra arbetet själv så man vet att det blir riktigt gjort det är ju mycket slarv på verkstäder idag. Min lilla Lupo har varit servad av VW hela tiden men jag skulle gissa att det har slarvats friskt, fick själv göra en ordentlig sevice på den och upptäckte mycket slarv. På Bmw:n så brukar jag alltid byta alla oljor/vätskor och kolla allt annat innan jag ens kör en meter. Vad Bmw hade tagit betalt för det vågar jag ej tänka på. BMW CS #5139 |
|
Stingrayracing |
Jag lämnar i bilen på service tills garantin är slut, sedan servar jag den själv, så jag vet vad som blir gjort. Du får aldrig igen pengarna som du lägger ut på verkstadsservice i höjt andrahandsvärde, när bilen har fått ett par år på nacken. Se är det ju en annan femma om man klarar av att göra den själv... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.