AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.144

Säg vad ni tycker om min 330iM...

Sida 2 av 3
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Mycket snygg!!

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Inpressning 19" BBS CH 8,5= 35, 9,5= 40

/Johan

harm kan du skicka bilderna till min mail på inredningen
so
73
sonny
328 -00 Touring
Ruskigt fin 330! :)
Ett par M-speglar och kanske phosphyre angel eyes hade suttit som en fläskläpp.

Ett fråga till er andra:
Det tidigare nämda avgassystemet som HARM har på sin sedan borde väl passa på en touring, eller?
Tänkte närmast bestämt på min egna 328iT?

/S
Sonny: Touring, Sedan och coupe har samma uppfästnignar för avgassytem så ja de borde passa.(de är bara cabben som har specifika) De finns lite mer välrenomerade tillverkare av sportsystem som har samma lösning.

Till exempel Eisemann: Länk

Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Glömde en sak, Eftersom 330 har M54 motor så hade den dubbla rör hela vägen. De har inte M52, så just de systemet kommer inte att passa på din bil.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag såg denne bilen i galleriet i går, och tyckte den var helt underbar! Grå dekor på siden är faktiskt mycket snygt.

Jag vill också sänke min bil. Vad heter sänkningssatsen?
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag såg denne bilen i galleriet i går, och tyckte den var helt underbar! Grå dekor på siden är faktiskt mycket snygt.

Jag vill också sänke min bil. Vad heter sänkningssatsen?
Morten: De står i texten. H&R sänkningssats. Ni norrmän alltså :)

Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
wendtan:
Bara för att vi inte spelar i EM är vi väl inte dumma för det ;)

Om bilen så tycker jag den är grymt snygg! Rent och smaklig styling. Så det skall vara.. Undrar bara hur den låter.

"If you have to ask, you can't afford it"

Mvh Eivind
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Mycket snygg!

Personligen tycker jag däcken är lite väl breda. Skulle också köra med 2 avgaspipor. Blir lite väl maffig...

...men så kör jag ju 316 också ;)

MVH Jonas
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
clean....snygg helt enkelt!!!

tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Underbar! M-speglar på och inte utblås på båda sidor. sen e ja nöjd! =)
Fin färg, fälgar och sänkning!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Mycket snygg bil. En av dem snyggaste sedan jag sett faktiskt. Dekoren på sidan är lite mycket för min smak men annars mycket fint!

Ta det nu lungt med stylingen så du inte hamnar i julgransträsket.

Gratulerar för bra smak!

Mvh
kristian
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
riktigt snygg bil.
jag vill också ha 4 utblås....
Hej, tack för alla kommentarer - ROLIGT! Kan bara meddela att avgassystemen är omgjorda på alla bilar iom att cabben introducerades. Cabben har ett kryss-stag undertill vilket gjorde att BMW var tvunga att använda två mindre mellanrör än det stora enkla tidigare för att överhuvudtaget få plats med avgassystemet. PGA det har alla de största sexorna idag två rörs-avgas istället för single.
En annan petitess... RAY är faktisk ganska stora i Europa. De är de som tillverkar avgassytem åt bla, novitec (ALFA), Lexmaul (Opel), Hartge etc etc.... Ganska kul att de största europeiska avgastilverkarna faktist köper sina system från lilla svedala...

//Marcus

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Tycker du ska göra en liten liten stylingsak på bilen med anknytning till ditt arbetsredskap, de som lyckas upptäcka det kommer kanske säga "haha tror han att han är pilot".
Harm: Dubbla rör sitter det på alla e46 med M54TU. Dvs 320-325-330. Att Coupen/sedanen/touringen skulle fått ett annorlunda system bara för att cabben introducerades tror jag inte på.
Cabben har ju ett specifikt system om man beställer ett eftermarknads system. Däremot de övriga delar uppfästningar och således avgassystem.

Länk
330n har iof ett modellspecifikt avgassystem som skiljer sig från övriga M54 motorer. Men de är samma grundkonstruktion dvs dubbla rör hela vägen på alla M54.

Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Angånde rör. Jag vill minnas att M52-TU har dubbla rör till katten sedan enkel? Kan ha fel men har för mig att jag såg detta under min bil sist jag hissade upp den. Någon som vet?

Mvh
Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.