|
|
|
|---|---|
intemartin |
ok skickade bilen på service till den närmaste det blev en MB autorisrad verkstad han gjorde alt utom byta stiften sa att han inte var säker på hur man skulle göra något snack om special verktyg osv. ringde till bmw verkstäder deras väntetider var rena skämtet stiften ska bytas nu inte till sommaren. har tillgång till verkstad och undrar om ni vill dela med er av er kunskat ty jag tänker försöka själv att byta, något specielt man ska tänka på?? kan någon skriva en hyfsat detaljerat instruktion till mig. måste man lossa insugningsrören?? för att komma åt, tänkte fota alt så jag kan lägga in det på tips och teknik. hjälp snälla martin_750 |
|
Hej... Sök på tidigare inlägg,vet att jag har läst det här någonstans förut...och det var ruskigt dyrt att byta på "firma",men det gick att byta själv med lite tålamod. MVH |
|
|
Jag har haft en 92:as 750 tidigare och det är lite bök men det går med lite tålamod... Lycka till.... Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
Lossa inte insuget... På högersdan skall du inte ha några problem med att byta,bara lossa spolarvätske behållaren sen är det rätt så fritt. På vänster sidan är det lite knepigare. Har för mig att jag lossade hållaren till plus polen o lite plast grejor runt om där. Du behöver 2 förlängare o 2 polhemsleder till spärrskaftet. Ta det sen bara så lugnt när du gör det. Dra gärna av tändkablarna för hand så att dom inte går isönder. Du kommer att få lite skrapsår på händer o fingrar men det kommer du inte undan. Det tog mig 2 timmar att byta alla 12 när jag gjorde det. Lycka till. A.T |
|
intemartin |
spärrskaftet ?? polhemsleder ??? martin_750 |
|
Anders T 's beskrivning är mkt. bra. Bytte själv alla 12 i förrgår. Lossa oljefilferhållaren så går det otroligt mycket lättare(2x10mm skruvar). Var noga att du har hylsan rakt på stiftet annars är det lätt att "dra av" ett stift. Lycka Till!! Blåmärken garanteras!! Cedex |
|
|
Du MÅSTE ha en ledat spärrskaft ej 1/2" utan mindre. Cedex |
|
intemartin |
vad är ett spärskaft är inte så bra på verktygs termer beskriv hur ett ser ut vet säkert vad det är när ajg ser det men är usel på vad olika saker heter. martin_750 |
intemartin |
ok det är inte så dyrt på verkstad 2900 inklusive moms men jag kan inte vänta till april. martin_750 |
|
Bor du Stockholms området kan du få hjälp i mellandagarna. Cedex |
|
| med orginal (den som följer med bilen,utdragbar) tändstiftsnyckel går det lätt,dom två bakre på förarsidan är ju lite tråkiga | |
|
Ska den tänstiftsnyckeln finnas med i verktygssatsen där bak? Felix Icq#133904233 |
|
intemartin |
bor i halland /skåne området och här är det fullt och tack alla för hjälpen nu får vi se om detta kommer upp i tips och teknik. martin_750 |
intemartin |
ok ringer i morgon mach 1 martin_750 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.