|
|
|
|---|---|
|
Hej... nu börjar projektet komma farligt nära :) (535 tic) Hur skall jag på bästa sätt kompsänka m30b35 motorn? den har original 9:1 i kompförhållande... vill inte köra med någon köhler packning.. kommer köra med alpinas b10 packning... hur mycket tror ni man kan ladda med original komp? 0.7 enligt mina beräkningar... (bara under sommaren) passar 745 kolvar rätt i? och isåfall måste jag balansera kolv / vev? MvH \\\Bylund West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34, bmw 2002 | |
|
Er du sikker på at det er 9:1 i komp? E28 535 hadde 10:1.. Nyere versjoner med katalysator tror jeg hadde 8,8:1.. Jeg satte i smidde mahle fra dalhems.. 8,5:1 745 skal passe de, men er litt vanskelige å få tak i.. De gir vel 8:1 |
|
|
535 e34 har 9:1. e28an utan kat hade väll 8 något? och den med kat hade väll mer... rätta mig om jag har fel :) pasar 745 kolvar i den nya motorn med? är inte nya större? 0.1l? annars kunde man kanske tagit kolvarna från en 535 e28 utan kat? om nu cylinderstorleken är den samma... West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34, bmw 2002 |
|
| M30b34 gamla motorn utan kat har 10:1 och kat motorn har 9,0:1.. om du är intresserad så har jag en m30b34 som är färdig för turbo.. kolla annons på delar säljes | |
|
Nej tack Servas.. hela iden är ju att göra det själv.. annars kunde jag ju köpt en turbo bil ;) (inte lika snygg men men) West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34, bmw 2002 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.