|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt en M coupè, bakdäcken är orginal 245/40/17, vilket jag tycker ser lite "smalt" ut. Undrar hur breda ni har, och hur väghållning/spårning påverkas? Tack på förhand olof | |
|
En M Coupé till i Lund? Där ser man! Välkommen till forumet. Själv kör jag med 255/40:or, vet att det går på 265:or utan problem också, men det kanske ser lite lattjo ut då. |
|
|
Mr Hamann här på forumet kör med 265:or och det ser inget konstigt ut. Han hade tom 275:or på förrut, och det var inte heller ngt problem. Själv kör jag med 255:or. Ville ha lite bredare så att däcket skulle sticka ut utanför fälgen och inte tvärtom. /B |
|
|
Kör 265'or på 18" fälgar med 10" bredd och det ser bra ut tycker jag, inga extrema kanter eller annat. /PG |
|
|
ja kör med 265/35 på 18/8,5 ser bra ut inga problem |
|
|
235,35,19 Spinner bra då , Men det kostar mycket med nya däck ;) |
|
|
Fast man bör väl inte ha smalare däck än original i alla fall... va det nu än kan tänkas kosta med däck ;) Kör själv lite fegt men ack så snyggt då Mani på MH-GTR gjort special spacers till min bil så att fälgen går precis längst ut. Kör med ATS DTM "MH-GTR Style" 8,5" fram och 9,5" Bak med 225/40-18 Fram och 255/35-18 bak så att hjulen blir lika stora :) MVH Patrik |
|
| Jag har 275/30-19" bak och det funkar fint. | |
|
Ni som kör med 265 bak, vad har ni fram 225 eller 235. Som Audi TT skriver, stämmer 225/40-18 och 255/35-18 alldeles utmärkt i rullomkrets. På min bil låg det 215/45-18 fram när jag köpte den och jag hade då problem med ASC'n. Vill inte ha tillbaka det strulet om jag går upp till 265/35 bak. Visserligen är differansen mellan 215/45 och 255/35 större än mellan 225/40 och 265/35 så problemet borde inte komma tillbaka. Har sett färdiga set med däck och fälg i tyskland med just dessa dimensioner (225/265) så det borde fungera bra. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| jag har 265/35 bak och 225/40 fram funkar fint för mig | |
| du kan titta på min här Länk | |
|
Samma som IHF 225/40 -18" fram och 265/35 -18" bak. Inga problem. /PG |
|
|
IHF: Så det var Dina fälgar jag hoppade på angående vad som skulle passa på en Z4... Kopplade aldrig ihop namnet med aliaset. Tycker dock att fälgarna är väldigt snygga och har exakt rätt bredd även om jag tror att de skulle göra sig bättre på en Z4. IHF & PG: Vad har Ni för bredd på fälgarna 8" resp 10" eller?? Tror det kan vara väldigt avgörande. /Caspar |
|
|
PG: Du har väl föresten inte ASC?? Det var ju det Fredrik oroade sig för med andra dimensioner.. /Caspar |
|
|
jag är daniel det är mina fälgar finns på Länk |
|
|
Caspar: Nix! Inge frills här inte bara mazza kusar.... :-) /PeGe |
|
|
IHF, tack för det då blir det 265'or bak nästa gång, vilket är snart... Ser att du har Avon däck, är du nöjd med dem? Jag funderar på att köpa Avon, är helnöjd med mina Avon MC däck. Fast jag tänker nog köpa ZZ1 däcket istället, har dock inte kollat med min däckhandlare om priset. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| jag är nöjd med mina avon zz3 | |
|
Caspar: Har 8,5" fram och 10" bakom jag inte minns fel. /PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.