|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte höra mig för och se om nån har gjort detta innan jag demonterar min! Har en 750i huvudbromscylinder jag ska montera i min 525:a! Har renoverat Slaven och byt primären inne i bilen.. Nu måste jag ju byta huvudcylindern för att få lite bättre bromsverkan på min M5 Ok =) råd och tips vore gött =) Sen efter detta blir det byte till Stålomspunna slangar med! Tack på förhan =) __ Länk | |
|
Byt slangarna samtidigt, för du måste lufta ur hela systemet ändå. Så slipper du bråka mer än en gång. Johan (pcdoktorn) skulle montera 750 h-cylinder i sin 530/m30 och där tog abs enheten i. Kolla så att det inte blir lika tajt i din 525. /Pelle |
|
|
Okaj det ska jag göra.. men jag har även för mig att det är trängre i M30 bilarna än i M50.. det ser iaf inte ut att bli några problem.. Och bra tänkt.. lika bra att vänta och byta allt samtidigt då! __ Länk |
|
|
Du måste inte alls lufta ur hela systemet. Sätt den nya huvudcylindern i ett skruvstäd,tryck den i botten och håll kvar,be en kompis hålla för alla röranslutningar,släpp upp,upprepa 2-3 ggr. Skruva dit den i bilen och koppla alla rör,be en polare trycka ner pedalen och hålla kvar,lossa alla röranslutningar ett varv,dra åt,be polaren släppa pedalen,upprepa 2-3 ggr. En del huvudcylindrar har luftnipplar då öppnar du dom istället för at släppa röranslutningarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.