AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.717

Är det svårt att byta huvudbromscylinder?

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hej,

Tänkte höra mig för och se om nån har gjort detta innan jag demonterar min! Har en 750i huvudbromscylinder jag ska montera i min 525:a! Har renoverat Slaven och byt primären inne i bilen.. Nu måste jag ju byta huvudcylindern för att få lite bättre bromsverkan på min M5 Ok =) råd och tips vore gött =)
Sen efter detta blir det byte till Stålomspunna slangar med!

Tack på förhan =)

__
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Byt slangarna samtidigt, för du måste lufta ur hela systemet ändå. Så slipper du bråka mer än en gång.

Johan (pcdoktorn) skulle montera 750 h-cylinder i sin 530/m30 och där tog abs enheten i. Kolla så att det inte blir lika tajt i din 525.

/Pelle
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Okaj det ska jag göra.. men jag har även för mig att det är trängre i M30 bilarna än i M50.. det ser iaf inte ut att bli några problem.. Och bra tänkt.. lika bra att vänta och byta allt samtidigt då!

__
Länk
Du måste inte alls lufta ur hela systemet.
Sätt den nya huvudcylindern i ett skruvstäd,tryck den i botten och håll kvar,be en kompis hålla för alla röranslutningar,släpp upp,upprepa 2-3 ggr.
Skruva dit den i bilen och koppla alla rör,be en polare trycka ner pedalen och hålla kvar,lossa alla röranslutningar ett varv,dra åt,be polaren släppa pedalen,upprepa 2-3 ggr.
En del huvudcylindrar har luftnipplar då öppnar du dom istället för at släppa röranslutningarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.