AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
912

Biltemas kvalitet ?

LH
6
LHa
525i -95
Kan någon tipsa mej om kvaliteten på Biltemas framvagnsdetaljer jämfört med tex. Mekonomen och orginal.
Jag har tänkt att byta alla länkarnar och styrstag mm och det är ju rätt stor skillnad på priserna. Jag har fruktansvärda vibbrationer vid inbromsning och det kluckar mm. Har läst inläggen och det verkar var det mesta som kan vara slitet.
LHa
bustorp
Använd sökfunktionen. Det står mycket om Biltemas delar här.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Främre länkarmen/tvärstaget för 298:- kan du alla gånger montera på din bil! Ska du byta casterstaget så har Micro ett för 839:- med monterad bussning och allt... Inte så farligt tycker jag...
Jag tycker att man visst kan prova med framvagnsdelar från Biltema och själv bedöma vad grejorna håller för kvalitet, dvs om du monterar sakarna själv! = Du spar både materialkostnad och arbetskostnad!

Mvh Jögge
Bi
92
Bianchi
525iT-92, 525i-88, 540iAT-98
Man får vad man betalar för! Min 525-88 36 000 mil får biltema delar. Min 540 iAT-97 får alltid BMW original.
Jag tror nog att man kan känna sig lite säkrare på delarnas kvalitet om man köper original, därmed inte sagt att ett lågt pris är synonymt med dålig kvalitet....

Mvh Jögge
LH
6
LHa
525i -95
Tack för era svar. Har läst en hel del andra inlägg i samma ämne i detta forum och det verkar vara varierande erfarenheter. Intressant är det ju att vissa delar verkar faktiskt vara från samma leverantör men till väldigt olika priser. Någon rapporterade till och med om att man slipat bort BMW märket när den sålts som piratdel !!

Jag kan nu rapportera att mina vibbrationer är hel borta.
Jag bytte bromsskivorna fram som var skeva. Biltemas bromsskivor blev det. Billigt och fungerar ännu så länge. Läst att bromsskivor måste "köras in" varsamt ca 100 mil så dom inte slår sig. Så jag tar det lite försikt nu i början.

LHa
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag har också Biltema skivor belägg samt handbromsbackar och pendelstag funkar hur bra som helst har heller inga vibbrationer men mer över i plånboken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.