AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.757

Min Katalysator har blivit kass på min E39 523, går det bra med universal?

Hej alla bmw älskare!!!

Nu har blivit dags att byta min katalysator och att köpa original kostar cirka 6000. min mekanikern föreslog att jag skulle köpa en universal så får han själva svetsa in den. Det kommer kosta mig sammanlagt cirka 3000 kronor. rekommenderar ni universal`?
stefannorr
Finns dom här som monterat universal,tror de var från katalysatorteknik b l a och de har väl funkat bra,6000 kr ät ju billigt : ) har hört pris på över 9000 på org katalysator till en 523 96! hur vet du att katalysatorn pajat? bara kört kortare sträckor?
Har ingen erfarenhet av universal. Svetsa dit flänsar...hmm. Skarvarna kommer ju att börja rosta med tiden. Jag skulle nog köpa original på skroten. Kollade precis och det finns ju massor med beg. där. Halva nypriset brukar det nog kosta.

/Ninja
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Normal kostar en originalkat ca 11.000 kr på BMW sist det böts en på en 523, det var den versionen med en burk,sedan finns ju tvåkatsburkarna också på en del. kostar den 6000 nu så får man väl räkna det som ett "fynd"
Det är ju lite knixigt med ingångsröret som är vinklat, men det går säkert att sy ihop nått. kolla med rakarör se dom kan ha ett färdigt koncept att bara sy dit, dom hade det till 540 i allafall, som kanske är vanligare med kathaveri.
(nöjde mig med att köpa nytt halsbamd till "catten" idag ) :))

///MVH Hasso
Länk
In
126
Ingmar

BMW X3 3.0iA -05
Köpte min kat på en firma i borås lite fix att få dit den men slutnotan hamnade på 1500:- fungerar perfekt.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag lät montera en universal på Alt.A.Avgassystem, dom ligger i samma hus som Raka Rör, och det gick på 2400:- med installation. Det var för ett år sedan. Dom har färdiga rör som man kan köpa så att det passar, om man kan svetsa själv.

BMW CS #5206
Modellko
gå till jourlivs i sofielund dem säljer allt , de har alla BMW delar plus fälgar ... och de har biliga priser ..

Min Pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.