|
|
|
|---|---|
|
Hej Var hittar man motornummer eller annan säker identitet på M20B25 ? Jag skall köpa en ny motor och vill veta att det är rätt storlek. Det vore trist att i efterhand finna att den motor jag köpt var mindre än den jag har... | |
|
Men det räcker ju med att säga m20b25 så är det ju samma motor??? Annars sitter det en platta på stötdämpartornet i motorrummet med alla spec. på.. Iaf på min. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Hej MetallicaMats, kruxet är ju det det inte alltid sitter "rätt" motor i bilen så man kan inte utgå ifrån att bara för att bilen är en 325/525 så är det en 2,5 L motor. Köper man en lös motor där historiken är okänd så är det en ändå mer öppen fråga. Så det bästa är nog att hitta någon form av identitet på själva motorn. |
|
|
Det sitter ett motornummer på vänster sida av oljetråget, ses lättast underifrån. Kan ofta va skitigt/rostigt där så du kanske får skrapa med något för att se. Lycka till! Mvh David Bilen: Länk |
|
|
tack för hjälpen. Jag hoppas att det är en kod som hjälper mej att känna igen de olika typerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.