|
|
|
|---|---|
|
Hej! Till att börja med måste jag säga att jag inte alls kan BMW (jag är egentligen Jaggafreak), men nu när jag är på jakt efter en prisvärd och bekväm långfärdsvagn och har faktiskt börjat snegla på en BMW 525i (helst automat), då de vagnarna verkar vara betydligt billigare i inköp än en Jaguar i motsvarande årsmodell om man kollar annonser. Problemet är att jag inte vet vad ett rimligt slutpris kan vara, så jag tänkte be er om hjälp och råd runt ett par objekt jag har hittat. Objekt 1: Årsmodell 1996 (gamla modellen), 9-9500 mil. Beskrivs av köparen så här: "Toppskick, Import-1:äg all dokumentation, Automatisk växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, C-lås, Elhissar fram, Elspeglar, Eltaklucka, Komplett ifylld servicebok, Mobiltelefon inbyggd, Servostyrning, Skinnklädsel, Stereo, Stolvärme fram, Vinterhjul - friktion, Yttertemperaturmätare" Bilder på bilen: Länk Objekt 2: Årsmodell 1993, 10600 mil (enligt säljaren; i registerutdraget står det "041290 KM"... Hur skall man tolka det?) Säljarens beskr: Sv-såld, servicebok, aut, blåmet, AC, ellucka, larm, cd-stereo, elh, elspeg, airbag förare, ABS, lm-fälg, s-o-v däck, drag påsatt -02, 5-stegad automat Länk till annons: Länk I registerutdraget står det dessutom: "KREDITKÖP MED ÅTERTAGANDERÄTT T O M 2020-05-10 Kreditgivare: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA AB" Hur skall man tolka detta? Är det något man bör oroa sig för? Objekt 3: Årsmodell: 1993, 9800 mil BMW525i-93 9800mil, bes, AC, Taklucka, Antispin, ABS, GSM med hansfree, Larm, Sportstolar i skin,M-fjädring, 17 tums sommardäck, servicebok, full dokumentation, 1 ägare sen 96 Länk till annons: Länk Om jag sedan skall beskriva drömbilen så skulle den ha: Skinnklädsel, ~10000 mil, automat, ACC, ställbar ratt, elspeglar och fönster, elinställbara säten med minne, farthållare, färddator, fjärrmanövrerat larm och centrallås, ädelträinredning, metallicklack: svart, windsor blue eller BRG, sandfärgad interiör, CD-stereo/växlare, alu-fäljar, taklucka, mittarmstöd fram, ~1994-96. Vad skulle vara ett vettigt pris för en sådan vagn, om den mot all förmodan skulle dyka upp hux flux? Danke im voraus /DjK | |
marre86 |
Ja vet om en mkt mkt fin bmw 530ia-95 fullutrustad maila om intresse finns. Mvh |
|
-96:an hade jag valt dock så fanns det inget pris på den, skulle ge max 55-59.000 om miltalet stämmer och bilen är i toppskick som jag såg, de två andra bilarna är alldeles för dyra. BMW CS #5139 |
|
|
Oj då! Här vilas det inte på hanen. Tackar för de snabba svaren! Jag valde medvetet att inte ha med något pris när det gäller bil ett, så att inte någon skulle styras av det utsatta priset (som fö. är 59900). Men om jag får vara petig så svarar du inte på min fråga när det gäller de båda andra bilarna J.L: Vad skulle ett vettigt _slutpris_ på dessa båda andra bilar kunna vara? Även om de begär för mycket i annonserna så är ju slutpriset en förhandlingsfråga, och de kanske har räknat med att pruta ganska mycket. MVH /DjK |
|
|
DJK:texten I registerutdraget står det dessutom: "KREDITKÖP MED ÅTERTAGANDERÄTT T O M 2020-05-10 Kreditgivare: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA AB" Hur skall man tolka detta? Är det något man bör oroa sig för Betyder att han har lån med bilen som säkerhet,lånet måste betalas innan du köper bilen annars är det du som får betala detta. Mvh Johan |
|
|
ok, det är extremt låga miltal på de båda -93orna jag skulle nog kolla upp att det verkligen stämmer. De flesta 525orna från 1993 har rullat minst 20.000 mil. Hur som helst skulle jag ge max 45.000 kr för en fin -93a. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.