|
|
|
|---|---|
|
Hej..! Har en Bmw 316 E36. Undrar bara vad man ska ha för tryck i däcken 215/45 17. Nu spårar den ganska mycket, men antar att det har med bredden på däcken att göra. Har gjort fyrhjulsinställning nyss, så inget fel med det iaf. MvH: Joel | |
| titta i sidan av förardörren så ser du vad bmw rekommenderar för tryck. =) | |
| Jo. men där står ju inte dom däcksdimensionerna med. | |
|
Står det för någon dimension för 17" då? För 17" som 17" ju.. måste ju fortfarande ha samma tryck i däcena =) __ Länk |
|
| Skulle tippa pa att runt 2,8-3.0 ar lagom beroende pa hur mycket bilen vager... | |
| 3kg runt om kör jag med samma dimension, kolla med en däckhandlare annars. Biltillverkares rekomendationer ska man inte stirra sig blind på. | |
| Ok, har 2,8 kg i dom nu, så det verkar vara ganska lagom. | |
|
har 225/45/17 runtom och har 2,5 kg i runtom nu...är det för lite? däckgubben tryckte i 2,5 kg när han bytte bakdäcken så jag pumpade i det i framdäcken också... jag vet inte, men det känns som att 2,8 eller 3 kg blir stötigt? får kanske ta och testa i veckan...har inte kört så mycket så jag vet inte hur bakdäcken har slitits än... MVH Johan K |
|
| däckgubbarna lägger alltid i 2.5 runt om. Så ja ändra mina, Jag har på mina 17/225/45 2.8 bak och 2.5 fram | |
|
>>Jackass Fyll du upp till 3,0 i dina fram o bak... Luft ar gratis, men dacken kostar desto mer ;) Korde sjalv ca 3000 mil med mina gamla dack (215/45 -17) och de var mycket jamnt slitna. |
|
| Ok, tack för svaren. Tankar upp dom till 3kg då istället. Tänkte bara på om lågprofildäck kunde bli ojämnt slitna. "Vanliga" däck slits ju i mitten om det är för mycket luft i..! | |
|
Jo det är riktigt, MEN när det gäller lågprofildäck är det tvärtom! Om det är för lite luft i däcken orkar inte däckstommen och luften i däcket spänna upp slitbanan och då slungas centrum av slitbanan ut och slitaget i mitten av denna ökar. En däckgubbe jag pratade med sa att de tryckte i 3 kilo i däcken på SAAB 95 Aero, trots att SAAB själva rekommenderade strax över 2 kilo. Livslängden på däcken ökade med nästan det dubbla med mer luft... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Hmm så man funderar på att lägga i lite mera luft nu ändå.. tyckte min var lite väl mjuk på banan senast *hmmm* Svårt detta med däckstrycket... __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.