|
|
|
|---|---|
Ante25 |
Har ett kylarvätskeläckage baktill på motorn, ganska mycket, vad kan det vara? verkar ej vara slangarna. finns det nåt annat som kan läcka? |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Troligvis är det slangarna ändå. De som går in till kupen. Iofs kan o-ringarna till kylrören bli torra. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Ante25: Är du säker på att det inte är den bakre kylarslangen på motorn som läcker? Det finns en slang som man kan känna på baktill på motorn, ganska svårt att komma åt men kolla den. Jag hade ett ganska stort hål i den för ett tag sedan (typ förra sommaren). Det var iofs. så mycket att jag inte vågade köra alls eftersom vattnet helt enkelt förvann bakom motorn, blev till att bogsera med M-väghjälp till BMW som fixade det åt mig. /Hammar |
|
|
Väcker lite liv i denna gamla tråden då jag kom ut till en bil som står i en skaplig pöl efter jobbet.... Tyckte nog att det luktade lite glykol sista knappa kilometern innan jag parkerade... Nåväl, det hade inte läckt värre än att det fanns vätska kvar i behållaren, och jag lyckades köra hela vägen hem (10km) med helt normal temp. Dock småläckte det (under bilen, inget synligt i motorrum nu ikväll) lite vid hemkomsten. Läcker som "hammar" sa från bakre, troligen nedre delen, av motorn, förarsidan. Är det troligt att jag råkat ut för samma sak... Kan tillägga att jag körde med värmen helt avstängd hem i fall det skulle vara någon slang till värmepaketet som hoppat/spruckit... Mvh Patrik - äsch.. men men ;) ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Det var en Hella cirkulationspump som cirkulerar kylarvattnet en stund efter avslagen motor som läckte på min bil den sitter mellan motor och torpedvägg "nr 1" Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
När Dandelue och jag hade kylvätskeläckage från våra respektive M-Paketare var det nr1 på länken, som hade gått sönder, plastbotten för att vara exakt. Länk Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.