|
|
|
|---|---|
|
hej har en 535-90, däcken går i skärmkanterna bak skulle vilja ha förslag på hur jag ska göra för att undvika detta.är tyvärr arbetslös så pengar finns det inte mycket av till detta. däcken är 255 40 17 | |
| Du kan ju försöka fråga om någon vill byta ett par 235x45x17 mot dina däck så får de däcken bättre plats. Eller försök byta till dig ett par std fjädrar bak. (Din bil är troligen ganska sänkt.) | |
|
nja tror det är orginal dom går inte i hela tiden,dom går i när en eller två sitter bak och jag kör över ett gupp |
|
|
jag har 255 40 17 på min bak och det är inga problem med sänkningssats på. det borde väl inte vara nån större skillnad på e34 karosserna? //norda |
|
|
Det beror givetvis på vilken inpressning och bredd fälgarna har. Dessutom är olika däckmodeller olika breda, trorts samma dimension. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
mina fälgar är 10 tum bak och 8,5 fram. med 255:or bak och 235 fram fungerar perfekt! //norda |
|
|
fälgarna är rondell y-design sett många bmw med dom fälgarna. däcken är good year f1 |
|
|
Hej, på min slår det också i bak, jag har Rondel y 58 fälgar (17x8,5) samt et13 med 235/45 däck. Jag har inte så mycket sänkt, gissar på ca 15-20mm, men den tar bara i på ena sidan (vänster). Men alla bilar är inte exakta, det kan skilja nån centimeter i utrymme mellan olika bilar. //Mvh Simon |
|
|
--->Xtracrispy Vad konstigt att det tar i med de fälgarna/däcken. Det är ju en riktig "E34" dimension. Din bil måste vara väldigt sänkt bak. |
|
|
Jo det tyckte jag också, men farsan nämnde att det kan skilja lite från produktionen. Så här ser den ut, fast med de gamla fälgarna, det är exakt samma dimension på dem. Länk //Mvh Simon |
|
|
jag är ganska säker på att den inte är sänkt, har ca3-4 cm bak och 6-7 cm fram mellan däck och skärmkant. har hört någonstans att man kan massera ut skärmkanterna lite stämmer det? |
|
|
Jag har Rondell 10" 255/40 -17 bak, sänkt 40 m.m. Det krävs att du bearbetar skärmen om det inte skall ta i, jag kapade skärmkanten samt svarvade av 2 m.m. från navet på fälgen. Nu tar det inte i längre men man får kanske in ett lillfinger som max mellan däck och skärmkanten. Satsa på att valsa skärmkanten, det funkar troligtvis bäst. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.