|
|
|
|---|---|
|
Min skärm blev som besatt idag. Efter en sväng på våt vägbana i en kurva så började ASC att arbeta, som den borde, för jag gasade lite samtidigt, inget våldsamt eller så. Direkt efter så blev det lite störningar på skärmen, inte så bilden förvann utan som om kontrasten ändrades lite och kom sedan tillbaka snabbt. Sedan öppnades skärmen av sig själv, så den hamnar i öppet läge för kassetter. Sedan stänger den sig direkt, och så ett par sekunder senare öppnar den sig igen. Jag kan inte heller välja meny eller stänga av radion. Alla knappar på skärmen verkar obrukbara. Detta var bara en km hemifrån så jag var snart hemma. Under hela resan höll den på att öppna och stänga sig med olika intervaller. Jag stängde av bilen och kontrollerade kontakterna till videomodulen och det såg Ok ut. När jag öppnade bilen igen och skulle kolla om felet kvarstod så öppnades skärmen på nytt och stängde sig. Jag tänkte då att detta måste vara ett tillfälligt fel som kanske hörde ihop med ASC'n på något sätt som var en chans på miljonen kanske. Så jag lät bilen vara i 20 min och sedan gick jag ut och kollade igen och skärmen var inte längre besatt, allt var som vanligt. Och jag kan berätta att det var ganska irriterande med en skärm som poppar ut och in hela tiden under körning. Var även orolig för slmotorn i skärmen så inte den gick varm. Har nu kopplat på laddaren under natten. Vad kan ha orsakat något sådant, har aldrig hört om någon med samma upplevelse? /Hammar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.