|
|
|
|---|---|
|
vad är det för duration på en 3.0 kam skulle man kunna montera en sådan i en 3.5 topp? --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! | |
Paap Reeder |
Hej! På 3,0 sitter det förgasare och tändfördelare. På en 3,5 (förmodar att vi talar om M30) sitter det Motronic. Detta gör att kamaxlarnas framändar ser helt olika ut. Visst ..... allt går att modda men det bliver ganska dyrt. Betr durationen = 2500 - 260 = 2800 - 264 = 3,0 S, Si, 3,3L - 272 MVH /// Paap R |
535power |
ja har nyligen bytt kam på en m30 med motronic och jag satte i en original kam från bilstein som kosta 1900 på motornord men va väldigt försiktig när du tar loss kam kedja och allt för kommer de inte i samma ordning sen när den nya kommer på platts så kan ventiler ryka och du måste helst byta vipparmar och sotsats och topp bultar allt går på ca 6000:- |
|
nån som vet om man absolut måste ta bort toppen vid kamyte? ekonomin e lite sträv just nu. --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
535power |
eftersom man tar kamen från sidan på M30 motor så måste man ta ur toppen och allt som allt om man gör allt själv går på ca 6000:- och då blir de bra |
|
ok, jag har spons på ett ställe, får som om dom har grejjer till m30 topp då. --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
Paap Reeder |
...... man kan låna en speciell ram som pressar ner ventilerna så du kan få ur kammen utan att behöva lossa några topplocksbultar eller dyligt. Utan att lova nått tror jag mig veta var du EVENTUELLT kunde få låna en. MVH /// Paap R |
|
det skulle vara guld värt du! jag tar å mailar dig MVH --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.