|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Var skall man göra hålet till oljereturen!! tog bort tråget idag!! och börjat fundera lite men kan behöva lite tips!! vet att bonje gjorde sitt på blocket där det ser ut som en krona!! men jag tycker det vore svårt att göra hålet utan att behöva ta ut motor!! (trångt) någon annan som valt nån annan stans?? | |
|
Sätt oljereturhålet på tråget ! Funkar bra på kompisens M10(318i -83) så det borde funka på övriga motorer också ! |
|
| Borra ett hål i blocket precis ovanför tråget och gänga det! sedan är det bara att sätta i en nippl! | |
|
Retur hålet måste ligga ovanför olje nivån! shit happens! |
|
imenhoteb |
onödigt å borra i block!!!ta det i oljetråg i stället!! |
| har gjort det i oljetråget!! vänta på oljetrågspackning så jag har inte satt dit det änn så jag vet inte om det fungerar men jag är nästan säker på att det gör det | |
|
Ta ner tråget o borra 18mm hål i blocket..... gänga sedan me gängtapp som passar vanliga vattenledningar som man har tex i hemmet de har jag gjort ialla fall på 325 m20 Tuned by PM performance |
|
|
Varför borra hål i blocket ?????????? Om man borrar hålet högt i oljetråget så kommer det över oljenivån ! Om man borrar hållet lägre ner (alltså under oljenivån) så kommer iallafall olja ner i oljetråget, men med motstånd =( Ett oljetråg är dessutom billigare än ett block om man ska ta bort turbon, iförsig gör väl inte en extra skruv mycket men jag tycker det ger ett intryck att någon gjort det svårt för sig ! |
|
|
BRAXEN................ Det blir inte bra i tråget.... 0lje nivån är för hög på höger sida av tråget... olje returen MÅSTE gå in över nivån annars kommer det att ryka blått Tuned by PM performance |
|
|
Det var konstigt !!!!! Förklara då varför imenhotebs 318turbo inte ryker blått !!! Och han har returen in i oljetråget ! |
|
|
Hmm, jag vet andra som kört med oljereturen under oljenivån... Utan problem. Någon som har egna erfarenheter att det fungerat dåligt?? Eller bra?? //Jesper |
|
|
jag kör med returen i tråget, och det funkar utan problem.. /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Tja Det finns ollje addaptrar att köpa på gik turbo som du sätter där olje filtret sitter.en lite enklare lösning än att börja borra o böka. Mvh Johan D |
|
|
BRAXEN...... du får väll köpa glasögon då Tuned by PM performance |
|
|
limmet ! Jag har redan glasögon och alla andra ser också att den inte ryker blått !!!!!! |
|
|
vad händer om man sätter olereturen där oljepluggen sitter? kommer den rycka blåt då eller? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Länk Too much is right KKR |
|
|
Ett ämne som ständigt diskuteras...... ;-) Bytte olja och fileter på föräldrarnas skoda 1,8T för ett tag sedan. På den gick oljereturen in LÄNGST ner i tråget...... Den ryker inte heller speciellt mycket blått...:-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
jag har oxå suttit o funderat på hur jag ska sätta olje returen nåmnstans o kom fram till att göra det lättare för mig o sätta den på tråget, men för o slippa det där med att oljan är mkt mer på ena sidan så tänkte jag sätta den längst fram på tråget (alltså mot kylaren) tror ni det funkar på M30 motorn ? ett alternativ är att ta ner tråget o fylla upp den med så mkt olja som motorn ska ha o tippa den som den är i motorn o kolla ju ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| Slöseri med olja.. går lika bra med vatten..såå | |
|
Jag tror endast att det rycker blått när lagren på turbon är lite slittna för när oljan skall tryckas tillbaka in i motorn och det är under oljenivån så blir det ett mottryck och om lagren/axeln på Turbon är sliten så trycks lite olja ut i avgashuset. Så kortfattat kan man väll säga har du en ny Turbo så kan du sätta oljereturn under oljenivån men har du en äldre Turbo med kanske 8-10000mil på nacken så kör oljereturen ovanför oljenivån. Har du möjlighet att sätta oljereturen ovanför oljenivå så är det bäst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.