|
|
|
|---|---|
|
Hej! startade bilen i morse,då funkar inte tankmätarn,tempmätarn,mil & tripp,och själva färdatorn på förarplats.allt har slocknat eller rör sig inte ur fläcken... väldigt tacksam för tips på vad det kan vara. vet att jag har läst om typ samma fel här förut men hittar inte tråden nu... MVH ANDREAS | |
|
Ja EXAKT samma sak hände mig idag efter att ha köpt ett nytt 90 Ampere's batteri och tog bilen ut på en sväng. Efter ca 2-3 km så slocknade först tankmätaren,temp,mil och tripp samt färddatorn (på förarplatsen). Men sen efter 5-10 minuter så började helt plötsligt alla dioders (eller pixlar kanske man ska säga) på förarplatsens färddator att blinka med ungefär 2-3 sekunders mellanrum. Hjälp! vad är det som händer??? mvh // Jonny "zazze" Sandström |
|
|
Hej!är ny på det här forumet!men har haft samma problem själv jag lossade instrumentpanelen och sprayade kontakterna med kontaktspray, allt går att lösa,bara man ser positivt på saken!! |
|
|
Tjena, har själv alldeles nyligen haft samma bekymmer, kolla gör det själv/mekartips/byte av si-kondensatorer. Jag hade en kondensator som var väck,bytte alla fem när lödkolven kom fram. Nu är det fixat,,, /Mats |
|
|
ställde undan bilen och morgonen därpå så funkade allt igen... så jag bryr mig inte om och leta felet förrän det dyker upp igen... MVH ANDREAS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.