|
|
|
|---|---|
327i Nm Power |
Hej! Är det någon som vet om det går att kapa fjädrarna på E30, eller är de sk progressiva? (smalnar av i ändarna) Tänkte förfina stuket lite på min 40/40 sänkning. |
|
Har du en sänkningssats på bilen? I sådana fall beror det väl på om den satsen innehöll progressiva fjädrar. Rydberg |
|
|
Stämmer Det finns också progressiva fjädrar som inte är avsmalnande. |
|
| Fram går det väl att ta en bit, men bak går det inte. Jag kapade mina org fram innan jag hade råd med sänksats. Gick bra. Tror dock inte att bilprovningen hade gillat det då fjädrarna hängde löst (ca 5cm!) när man hissade upp bilen... | |
Psycotic |
Som sagt, fram går de bra att kapa men bak blir ju lite klurigare. Om fjädern blir lite hängande så kan man ju ta och svetsa fast den i fjödertallriken....brukar jag göra iallafall, och de ingen besiktningsman som har klagat på de. God Jul! Psycotic |
ixen |
Ni är ut och cyklar allihop. Man måste först och främst korta fjäderbenet fram ovanför tallriken och trycka i en lämplig dämpare (typ Golf)annars funkar inte fjädringen, om bilen ska vara riktigt låg. Två varv på sachs sänkfjädrar Funkar bra på min E30 320 Men hårdhet kan variera=ojämn kvalitet. Bak kapade jag nere, så mycket att jag precis fick på en övre fjäderbenstallrik från E30 med uppjagt hål i mitten för att pass bulan i bärarmen.Bmw:en ligger som ett strykjärn på vägen efter denna behandlingen. bilen har passera bilprovningen utan annmärkning med denna utrustning. Så nu måste jag skaffa diffbroms. .ps. om fjädern trillar ur läget upplyft så är det stålvajer som gäller(behövdes ej på detta bygge för fjädrarn släppte bar lite).ds. Stefan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.