|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kul att det finns ett forum för denna speciella bil.har precis skaffat mig en 750 med lite fel på(fick den billigt) den läckte vatten o jag konstaterade att vattensamlaren var sprucken,köpte ny (1100kr ink packningar) o bytte den och det va trångt som F** men det lyckades.startade bilen o började fylla på vatten.sen ser jag att det droppar vatten under bilen.tar fram ficklampan o lyser lite runt vattensamlaren och ser att det pulserar ut vatten vid topplocksfoten mot torpedväggen på höger sida.jag antar att topplockspackningen har gått sönder där? det kommer inte in nått vatten i oljan iallafall.har iallafall beställt tid för byte av topplockspackningar och ev planing av topp.skulle kosta 14k o fixa(båda sidor),men jag tycker det är värt det iallafall.har tänkt mig att ha kvar bilen länge o flå runt med på somrarna :] kom gärna med lite tips åt en newbie :) | |
|
Får gratulera till ett bra bilköp :) Var en man! Avguda Miami Vice! ...och aa just det! E32 rocks! |
|
Paap Reeder |
...om det rinner vatten från bakkanten av topparna så har nog det förbindande vattenröret frusit sönder. ..eller är det den du kallar för vattensamlaren? MVH /// Paap R |
| jo den var sprucken från början,den bytte jag ut men det kommer ut vatten vid foten av toppen precis under förbindaren som du kallar den :) (bmw verkstan kallade den vattensamlare)det liksom pulserar ut.och när motorn är varm så minskar det.riktigt forsar ut när den är kall :( .tror det är topplockspackningen iallafall ! svårt o se nånting där nere.och det är bara på höger sidan det rinner. | |
|
Välkommen som E32-ägare! Kul att det finns fler som vill ta hand om dessa bilar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Vill du kan jag maila en bild på toppen där du kan se hur kanalerna ligger. (Har två lösa toppar som bara väntar på att sättas i tjänst) MVH /// Paap R |
|
ja gärna...bergmanmorgan@hotmail.com kan du skicka bilden...hygglo |
|
|
paap, va kostar sig en av dina toppar? ;D WAZZZAAAAAAAAA? |
|
Paap Reeder |
Hej! Mina toppar är redan förlovade med den M70:ia som sitter i. Bröllop kan det bli endera veckan så tyvärr som läget ser ut idag är de inte till salu. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.