|
|
|
|---|---|
| Vilket är det bästa slutsteg jag kan köpa för ca:4000:- | |
|
Säger som Patrick_tq sa. Finns ett helt gäng.(utom MDS) Du har ingen tanke på vad för steg. Fick min nya cd-spelare riktigt nice:) Rydberg |
|
|
DLS! Länk Speciellt om du ska driva på några feta basar =) Drar lite ström dessutom. |
|
|
>>>Rocca GTI Jag har ingen erfarenhet av DLS, men det du säger om att de driver "feta" basar och är strömsnåla går inte ihop. Ett bra steg är strömtörstigt eftersom om du ska driva en tung bas behövs mycket ström. >>>Player Som sagt, köp inte MDS i övrigt finns mycket bra steg, Orion, Eclipse, Alpine m.fl. Beror på vad du ska ha steget till och vilken sorts musik du ska spela och vilket ljud du vill ha. MVH //nyligen BMW frälst |
|
|
Ok då, de har bra verkningsgrad = drar lite ström. Ett klass A steg drar en massa ström, även på mkt låg volym och blir riktigt varmt. Tror de DLS stegen arbetar i klass D, och "vanliga" steg i klass B, eller A-B. Jämför med bilmotorer! En trimmad gammal 2,1 liters Volvomotor - mot en splitt ny BMW 316-318 motor (bara ett exempel). De ger lika mycket effekt, men med en tredjedel så hög soppaförbrukning. Hmm.. lite luddigt, men jag tror du förstår poängen. Mvh Pär |
|
|
Sant som han säger. DLS D1000 som är ett ypperligt bas steg. är ett klass D steg och är betydligt effektivare än Klass A, B el AB Rydberg |
|
|
klass D (=digitalt) är ett bra steg till bas, tar man DLS monoblock så jobbar det i den klassen, men då är det begränsat till o bara spela basfrekvenser (har jag för mig) därav att det drar så lite ström... eller ja, inte lite, men mindre än ett vanligt klass A-B iallafall.. mvh Danne för mer info i ämnet - se www.sasca.se , forum 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
Tim_318i |
Måste bara säga att MDS HC400 är ett jävligt bra slutsteg, driver en JBL 15" GTI 1000w med det och det låter jävligt bra. |
Phille |
DLS säger jag bara för runt 5 så kan du köpa nya Monoblocket i Ultimte Pro serien.. lämnar rätt friskt med ström och är inte digitalt.. 1200watt.. äkta riktiga watt inte någe mds drömmar.. Kör bara med referance serien i min bil men duger rätt bra.. klarar att lira duktigt med ett par Solobaric 12" spelar iallfall 140+.. men kan åxå spela fint ljud och högt precis osm många vill ha det.. Men DLS regrar i sverige :) kolla bara på Elmia Street and Sound mässan.. DLS i massor.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.