|
|
|
|---|---|
|
för ett tag sedan bytte jag kasterbussningar i styrlederna fram det klonkade när man bromsade och nu har jag märkt att när man kör på en ojämn väg (små gupp efter varandra) så är det nått som glappar framtill nästan som den tappar väggreppet det känns verkligen märkligt lite skumt när man bromsar me ibland skakar det som .... men ibland går det bra skivorna är kanske lite skeva men då borde det vara hela tiden eller?? mvh matte | |
|
Jag hade samma symptom som dig... Dom tre bultarna som sitter under fjäder benet och håller hjulet på plats hade lossnat. |
|
|
Som sagt kolla bultarna! Byte du Styrstag eller Casterbussning? Casterstaget är ju ett stag i sig, likävl som styrstag och bär/länkarm.. Och det kan ju även vara nått stag som är kört.. hissa bilen och kolla in alla gummiskydd och se så de är hela! Kan även vara så att det är Stabilisatorstagen som spökar.. de är inte dyra.. så de kan du byta ändå =) __ Länk |
|
|
Klonkande vid ojämnheter låter som dåliga pendelstag(stabilisatorstag) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Om det klonkade vid inbromsning och bussningarna till casterstagen byttes ut hoppas jag lederna till stagen kollades? Det är de som brukar orsaka klonkandet. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.