|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle i dag byta olja i min låda M3 dogleg! Vart rekomenderad ATF olja på OK/Q8 Macken jag var på! Är detta rätt? Eller om detta är fel vilken olja ska jag ha? Länk MVH PELLE// | |
| Ingen som vet? | |
Henrik00 |
Kollade lite på ok/Q8 hemsida fick fram det här: Kollade föresesten på en M3 96-99 e. Manuella växellådor: enheter med orange dekal med texten 'ATF Oil', Q8 Auto 15 / Q8 Auto 14 / OKQ8 ATF Dexron III; enheter med grön dekal med texten 'Special Oil', Kontakta Teknisk Service. Dekalerna finns intill oljepåfyllningsspluggen e. Manuella växellådor: enheter med orange dekal med texten 'ATF Oil', Q8 Auto 15 / Q8 Auto 14 / OKQ8 ATF Dexron III; enheter med grön dekal med texten 'Special Oil', Kontakta Teknisk Service. Dekalerna finns intill oljepåfyllningsspluggen h. Manuella växellådor. Enheter med gult märke med texten 'MTF-LT-1', Kontakta Teknisk Service; Enheter utan märke, Q8 T 35 80W / OKQ8 Växellådsolja GL-4 80W. Märkena finns bredvid oljepåfyllningsskruven annars kan du kolla på Länk ............................. BIG BAD 325 |
|
Tackar. kan inte minnas att jag såg någon märkning eller "skylt"....... MVH PELLE// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.