AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
617

Idag har min bil inte haft det lätt...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
När jag skulle ut och köra så märkte jag att det hördes ett konstigt ljud när man startade motorn ett missljud som varade i 1 sekund... samma ljud när man skulle starta från stillastående.... inget ljud som var där igår... ljudet verkade komma från bakvagnen.... lät nästan som om ngt tog i en rörlig del... vid närmare undersökning visade det sig att det var från avgassystemet... det sitter en platta precis ovanför den bakre ljuddämparen och denna har lossnat från sin plats och ligger mot den bakre ljuddämparen....

ngn som vet vad den där plattan är för ngt? ngn värmesköld eller liknande?

jag fortsätter att köra och hinner ner till centrum innan jag behöver tvätta rent vindrutan... trycker på knappen för vindrutespolning... märker att det bara kommer spolarvätska på vänster sida... tänker mig att det är smuts på munstycket så jag håller kvar knappen och tillslut så kommer det några droppar på högersida.... Kör in på en mack...tittar efter... hela motorrummet är indränkt i spolarvätska.... det verkar som om det är fel på ngn av slangarna som löper på insidan av motorhuven.... det är ngt därinne som läcker som bara den... svårt att se vad bara... det är riktigt svårt att komma åt....

så nu tänker jag inte röra bilen mer idag innan ngt riktigt illa går sönder....

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.