|
|
|
|---|---|
|
min tempmätare går snabbt till strecket efter mitten (har inte vågat köra den högre) när jag kör i tät trafik eller står stil på tomgång och tempen ute ligger över 15 grader annars när jag kör vanligt ligger nålen strax under mitten jag har kollat luftnings skruven på termostaten termostaten är ny bytt finns det fler luftnings skruvar kan man få fläkten att kyla mer (utan att det blir en 240) | |
|
det låter nästan som om det är fläktkopplingen som strejkar.... har liknande problem med min... gör såhär att du låter motorn gå på tomgång tills den blir varm... den är ingen fara om den går förbi mittensträcket, sålänge den inte går in på det röda... när motorn blivit varm, dvs kommit förbi mittensträcket så går du ut till motorrummet och varvar motorn lite.. då ska visko kopplingen låsa till och börja kyla... du märker när viskon går in genom att motorn börjar låta annorlunda... det ska låta som en volvo 240 ungefär.... gör det inte det så är det med största sannolikhet fläktkopplingen som felar.... standard fel på BMW. En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.