AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.546

BMW´s lädervårds kitt ersatt.

bl
143
bloom
325i E36
Tänkte ge mig på skinnet och ge det lite ömhet och kärlek.
Har efter mkt "läsande" konstaterat att det verkar som om BMW egna produkter är vad rekomenderas.
Viktigt har dock varit att det ska vara först en rengöring och sedan en insmörjning. Ringde och pratade med BMW idag och då har dessa produkter tydligen utgått ur sortimentet och ersatts med en "2-in-1" produkt. (dvs den rengör och smörjer in på en gång)
Tja... Jag brukar inte vara så imponerad av den typen av kombinationer men är det någon som har testat om det fungerar bra. Eller om man ska satsa på något annat?
Funkar klockrent!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Asch.. Gömde länka till denna ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Gemini__
Personligen skulle jag välja något annat. En produkt som "rengör och smörjer" i ett och samma moment tror jag inte på. Blir en kompromiss. Medlet måste då vara bra på båda delarna istället för att fokusera sig på en uppgift.

Använd dig av Leathermasters produkter Länk har inte testat ngt bättre. Tycker BMW´s produkter ligger i lä där.

Trevlig helg!

Mvh:
Thomas

Svenska M5 E34 registret: Länk
Gemini__
Länk

Svenska M5 E34 registret: Länk
Använder för smörjning ett medel som heter Skinnfix. Ett läderbalsam som innehåller dab-8 oljor och lanolin. Ofta får man lägga flera lager, då man märker hur lädret suger in.
Fungerar fint för mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.