|
|
|
|---|---|
|
min airbaglampa har börjat lysa sen jag hade lös passagerarstolen och kablarna som gick in i stolen, kan nån kabel ha skadats nå något sätt. Bilen är en M3a -96 tacksam för svar Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Hade en kompis som hade in sin 523-97 på BMW för att airbag lampan var tänd hela tiden, och då var det en trasig kabel under passagerarstolen som dom bytte ut. Vi var bägge som ett frågetecken men så var det. Kolla alla kablarna under stolen, verkar som om det är samma kabel som spökar. Skall kolla med honnom i morgon för jag vet att han nämnde att den var ganska kraftig och för mig att den var gul. mvh /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
flemming |
Prøv følgende: Ta vekk batteriet i en stund (husker ikke tiden opptil 2min?) Da har du tilbakestilt alt. Om det ikke går må du oppsøke en bmw forhandler som sletter feilen i diagnosen, |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nolla airbagen kan vilken verkstad som helst som har tex Carsoft diagnosprogram . Detta verkar vara ett vanligt och återkommande fel någon kabel eller kontakt håller inte rätt BMW kvalitet under stolarna, har åtgärdas på garanti vid några tillfällen har jag läst i detta forum ett flertal ggr. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.