AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.056

Jag har en siemens styrbox - ej chipbart?

Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Hejsan!

Äger en 328i Coupé -96.

Har nyss snackat lite med Jocke Qvanström o JWR... Tydligen finns det inte nåt chip till min styrbox (Siemens). Har boxnummer: 1 432 401... ganska kort eller? men Jörgen på JWR sa att man kunde skicka upp boxen så kunde dom fixa det den vägen, vet ju dock inte hur dom gör... Nån som vet nåt mer, kanske känns fånigt o fråga här efter att ha frågat experterna men ändå. ;)

VILL JU CHIPPA BILEN!!!

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
nån?

----
an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
Jag har samma box, 328iT. Min har jag schippat via Söderqvit Racing i Gbg. Han skickade också iväg boxen till Sthlm.

Han garanterade att det är OK, jag fick med originalet hem. går enkelt att byta tillbaka.

Min bil går faktiskt mycket bättre på låg och mellanvarv. Svarar bättre, ställd för 98 oktan. Inget förändring på varvtalstoppet dock (efter min önskan). Drar cirka 1 dl mindre per mil. Min fru kör mest med bilen (hon tantkör EJ). dock så brukar hon inte ligga på varvtalstoppet, men tung högerfot ibland mellan 3-5000 varv.

Jag kan rekommendera Söreqvist Racing, www.soderqvistracing.com

Anders&Eva
ka
204
kaell
330xi -01
Har också en siemens-box, och har betställt ett chip, kommer jag nu inte kunna byta?

Nån som kan svara på det?

Joakim, Karlstad
BMW 328 m-paket -96
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Jag tror inte det i så fall... om du uppgav boxnumret vid beställning så ska det bli rätt men om du beställt av nån amatör så lär det inte funka =(

tyvärr...

----
an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
Hör med Söderqvist.

Vad jag förstår så måste boxen till verkstad

Anders&Eva
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.