|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollade i gamla besiktningspapper med värden från då det var kattersättare. Då hade jag ett CO värde på 0.7 tomgång nu med katt var CO sist 0.0 men vid årets beiktning 2.2 samma konfiguration fast 6 månader o 300mil senare... (?) Hur kan CO värdet stigit så fruktansvärt på tomgång dock var ju CO 0.3(innom gränsvärde) vid 2500 varv trotts det höga värdet vid tomgång... Fattar inget snälla hjälp... PS. 3 olika BMW verkstäder har heller ingen lösning på problemet DS. Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Min ex M5 hade också allt för höga värden, men besiktningsmännen (Finland) lekte lite med bilen och vips var jag långt under. Om inte de skulle ha gasat upp den till en 5000rpm och ner till ca 2500 i ca 2min, skulle den nog aldrig gått igenom. Vet inte om det hjälper, men de accepterade det. |
|
| Jag upplevde något liknande med min kärra. Det visade sig att någon vacuumslang under insuget hade spruckit. Hade knappt kört något alls mellan besiktningarna å ändå spårade avgasvärdena ur fullständigt. Torrspricka var det enkla felet. Verkstäderna har troligen redan kollat efter detta men man vet ju aldrig... | |
|
Ok tack, ska leta läckor med startgas imorn tänkte jag... Bytte bägge lambdasonderna ikväll till två jag hade hemma som va fräscha o kollade... Dom som satt i va så igen sotade att det knappt kan ha gått in några avgser i dom över huvud taget... Ska bli spännande o mäta igen imorn eller på torsdag... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Så då får jag väl sammanfatta... va o besiktigade nu efter att bytt lambdasonderna mot mina gamla inte igensatta... Hällde i 4 liter E85 på 8 liter bensin (98) vet inte om det hann o gå fram på 2 mils körning men värdena va i alla fall CO (0.1) CO 2500 (0.0) o HC 005... Fan va gött!!! Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.