|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte lacka Cromlisterna runt rutorna och dom svarta på dörrarna och karossen . Nån som har gjort det och hur får man färgen att fästa ordentligt ? Har sett flera BMW med det gjort på men många har släppt i färgen "Flagat" Hur ser det ut under Cromlisterna som går runt rutorna på E-46 ? M som i Motor M3 CSL nice | |
|
Tja! Lämna in bilen på en riktig lackfirma, blir helt klart bäst då! Inte så dyrt heller att bara lacka listerna. Men tänkte du lacka om hela bilen blir det ju dyrt. |
|
|
Det brukar vara ett helvete det där. Hade en gammal 323 en gång som jag skulle göra det på. Spelade ingen roll vad jag använde för färg, fick lacksläpp ändå. Provade att rugga upp ytorna på listerna och lackade med allt från vinylfärg (konstigt, men funkar bra på mycket) till hammarlack. Fick aldrig ordning på det riktigt. Kunde vara fint ca 2 månader eller 4 tvättar. Det var nån som berättade att man kan luta av listerna med nåt kemiskt gucka, för att få det att sitta bättre. Men då var man 19 år och orkade inte bry sig så mycket. ;) Lycka till! |
|
|
Tackar för dom tipsen . Nån som vet hur det ser ut bakom listen runt rutorna på E-46 om man kan ta bort den listen utan att det blir fult . Och om det finns nya obehandlade att köpa har sett att dom är lackade på M3orna så det måste finnas nått sätt att få till det . M som i Motor M3 CSL nice |
|
| Har lackat listorna på E34 frontspoiler och färgen har suttit fast nu i cirka 6 månader utan problem. Köpte någon sort av plast primer i sprayburk som jag sprayade på listorna (och andra plast som fanns) innan den normala färgen. | |
|
Jag fick mina gjorda på lackfirma, lite slarviga med maskeringen var de man annars vart det bra! Kostade ca 1000:- M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
300+, lackade dom endast listerna och de gick på bara 1000:- :O Jag funderar starkt på att göra det! // Pantzare |
|
|
Ngt sånt ja. Ring TK Lackcenter i Sävsjö på 0382-10570. De lackar åt BMW-verkstaden där... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| Jag har lackat med nån billig sprejfärg direkt på krom o det sitter som berget!! använde inte primer eller nått! | |
|
Skillnad på vanliga lister och krom. Om två veckor ska jag lämna in bmw'n på verkstan.. dom ska göra den helt rostfri och lacka om och lacka listerna. hoppas de blir bra // Pantzare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.