|
|
|
|---|---|
|
Tjipp! Får väl anse mig själv vara rookie i cab-erfarenhet, därför undrar jag om det finns lite tips därute från er som varit med ett tag? Även om man kör med vindskydd så letar sig ju en hel del vind ner i kupen. Jag undrar kort om ni har några tips för att minimera vinden som letar sig in? Modifieringar av vindskydd? (hjälper det t.ex. något att sätta någon plastskiva i tyg-vindskyddet så det inte kan komma igenom någon luft alls?), o.s.v.? /eFx | |
|
Jag tror inte det letar igenom nån luft genom själva vindskyddet, däremot i skrymslen och vinklar för övrigt. Med vindskydd och rutor i upphissat läge så är det ganska vindstilla i min kärra, har dessvärre ingen erfarenhet av Z3 vad gäller detta. Finns det inte olika varianter av vindskydd till Z3, provat de andra ? |
|
|
Tygskyddet är ju perforerat för att luften SKA kunna passera igenom. Om man täcker för med en plastskiva så blir det turbulens i sittbrunnen istället, dvs inte mkt bättre än att köra utan. /B |
|
|
Nu är jag ingen raketforskare men... Att den är perforerad har väl inte med själva aerodynamiken att göra, varför skulle man isf fälla upp rutan bak på nya 6-seriecabben? Eller är bakrutan hålborrad? :) |
|
|
På 6 serien så sitter ju rutan mkt längre bak! På den Porsche Boxster S jag var spekulant på innan jag köpte bimmern så satt det ngn form av plexiglas bakom stolarna och det var inget vidare i den. Jag kan ju inte svära på att det var därför som porschen var blåsigare, men jag tror det. Har faktiskt funderat på att låta montera plexiglas i och emmelan störtbågarna då vindkyddet inte är så speciellt snygg, bilen får ju "renare" design utan. Och sommar månaderna gör det ju inget att det blåser lite mer i bilen. /B |
|
| Jag tror det har att göra med sikten. Men jag vågar inte svära på det... | |
| Lite rufts i håret skadar väl inte? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.